کد خبر: ۱۶۵۹۷۶
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰

گزارش بانک مرکزی از رشد ۳۲ درصدی نقدینگی و پایه پولی ۴۳۶ هزار میلیاردی
برای ماه قبل اعلام شد :

گزارش بانک مرکزی از رشد ۳۲ درصدی نقدینگی و پایه پولی ۴۳۶ هزار میلیاردی

طبق اعلام بانک مرکزی ،حجم پایه پولی در بهمن سال جاری ۴۳۶.۱ هزار میلیارد تومان و رشد نقدینگی نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۳۲ درصد بوده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بانک مرکزی در گزارشی از وضعیت پایه پولی سال جاری اعلام کرد: حجم پایه پولی در بهمن سال جاری 436.1 هزار میلیارد تومان و رشد ماهانه آن  4.09 درصد بوده است.رشد یازده ماهه چاپ پول نیز 23.6 درصد و تغییرات سالانه پایه پولی نسبت به سال گذشته بیش از 32.77 درصد تخمین زده می شود.

بر اساس این گزارش، طی این ماه به لحاظ مقداری  17.1 هزار میلیارد تومان به حجم پایه پولی اضافه شد. مقایسه تغییرات مقداری ماهانه نیز در این مدت نشان از رکوردی دیگر در این سال دارد. به طور متوسط در 30 روز گذشته از ماه بهمن روزی 570 میلیارد تومان از طرف بانک مرکزی به اقتصاد تزریق شده و طی یک سال گذشته حدود 295 میلیارد تومان پول چاپ شده است.

رشد حجم پایه پولی نسبت به پایان سال گذشته 23.6 درصد و مقدار حجم پولی اضافه شده در این مدت83.2 هزار میلیارد تومان بوده است.

با وجود این که این رقم در بهمن 99 کنترل شده اما مدیریت در شرایطی رخ داده که به لحاظ فشار تورمی با سال گذشته متفاوت بوده است. در بهمن سال گذشته هنوز پدیده ترامپ وجود داشت و فروش نفت به میزان کنونی نبوده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ