کد خبر: ۱۶۶۰۴۲
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳

همراه اول و دانشگاه خاتم الانبیا تفاهم نامه همکاری امضا کردند

همراه اول و دانشگاه خاتم الانبیا تفاهم نامه همکاری امضا کردند

همراه اول و دانشگاه خاتم الانبیا در حوزه علمی، پژوهشی، آموزشی، توسعه فناوری ها و محصولات حوزه شبکه های مخابراتی نسل های آینده تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، تفاهم نامه همکاری بین همراه اول و دانشگاه خاتم الانبیا به منظور ارتقاء مشارکت، ایجاد و گسترش همفکری در نهضت تولید علم مبتنی بر مبانی اسلامی و نیازهای ملی، دفاعی و کاربردی دستاوردهای علمی و پژوهشی از طریق تعامل پویا و سازنده با بخش ها با حضور مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول و بیژن ساعدی رئیس دانشگاه خاتم الانبیا در برج همراه برگزار شد.

مهدی اخوان بهابادی با اشاره به اینکه یکی از ابعاد این تفاهم نامه در جهت اهداف مشترک و توسعه همکاری های علمی، پژوهشی، آموزشی، توسعه فناوری ها و محصولات حوزه شبکه های مخابراتی نسل پنجم و نسل های آینده است درخصوص رونمایی از شبکه 5G همراه اول گفت: این اپراتور به سرعت اتصال 3.6 گیگابیت بر ثانیه روی این شبکه دست پیدا کرد و البته در آزمایش های داخلی دیگر نیز سرعت 3.8 ثبت شد.

وی افزود: قطعا خدمات نسل پنجم، دنیا را دچار تحول جدی می کند. 5G چند محور مهم دارد که یکی از آنها افزایش سرعت انتقال اطلاعات و دیگری کاهش تأخیر در ارسال اطلاعات است. مقوله تأخیر در ارسال اطلاعات متفاوت از نسل های قبل است و همین باعث می شود یکسری از خدماتی که تا قبل قابل ارائه نبود مانند جراحی از راه دور با استفاده از ظرفیت 5G قابل ارائه شود.

اخوان بهابادی با اشاره به یوزکیس های متنوع قابل ارائه روی شبکه نسل پنجم، تصریح کرد: روی این بستر می توان بسیاری از خدمات راه دور را ارائه داد زیرا در بسیاری از موقعیت ها نیاز به انتقال اطلاعات سریع و بر لحظه است.

بیژن ساعدی رئیس دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا هم با تشکر از همراه اول برای پیشگام شدن در این موضوع مهم و جهادی خواندن مدیریت این اپراتور گفت: مدیریت جهادی همراه اول مثال زدنی و تحولاتی که در مدیریت اخیر این اپراتور انجام شده چشمگیر است. امید می رود این تفاهم با همراه اول موجب خیرات و برکات شود.

بنابراین گزارش، برخی از موضوعات این تفاهم نامه تربیت و پرورش نیروی متخصص در حوزه های نسل پنجم و نسل‌های آینده شبکه‌های مخابرات سلولی، حمایت از توسعه فناوری‌ها، محصولات، راهکارها و کاربردهای حوزه ارتباطات مخابرات سلولی نسل پنجم، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی، تحقیق و ارائه سمینارها، برگزاری همایش های علمی تحقیقاتی، نشست های علمی و انتقال دانش فنی در حوزه های مرتبط با موضوع تفاهم نامه، اجرای پروژه های تحقیقاتی کاربردی مورد نیاز تا مرحله تبیین دانش فنی در حوزه ارتباطات مخابرات سلولی نسل پنجم، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی، همکاری در جهت پیاده سازی زیرساختهای آموزشی و پژوهشی سامانه های هوافضایی، همکاری در توسعه شبکه یکپارچه فرماندهی و کنترل پدافند هوایی و ثبت اختراعات فناورانه در سطوح بین المللی و داخلی با نام مشترک است.

بخشی از تعهدات همراه اول استقرار و توسعه زیرساخت فناوری 5G، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی و حمایت و تسهیل گری در راستای تحقیق و توسعه پیاده سازی نسل پنجم ارتباطات سیار است.

دانشگاه خاتم الانبیا نیز در بخشی از تعهدات تحقیق، پژوهش، آموزش جهت توانمندسازی فنی کارشناسان و مدیران همراه اول و انتقال دانش فنی جهت پوشش حوزه های دانشی شبکه های نسل آینده و همچنین شناسایی و رصد حوزه های فناوری شبکه های نسل آینده (6G) مخابراتی، اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی، ترسیم آینده مطلوب و مشارکت در تهیه نقشه راه فناوری را متقبل شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ