کد خبر: ۱۶۶۰۵۱
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۳

مرحله دوم آزمایش انسانی واکسن ایرانی زیرمجموعه هلدینگ بورسی از فردا

مرحله دوم آزمایش انسانی واکسن ایرانی زیرمجموعه هلدینگ بورسی از فردا

محقق واکسن کوو ایران برکت از آغاز مرحله دوم آزمایش انسانی از فردا خبر داد و گفت: مرحله اول آزمایش موفقیت آمیز بوده و عارضه‌ای برای داوطلبان نداشت .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مینو محرز با اشاره به صدور مجوز برای ادغام مراحل دوم و سوم آزمایش انسانی واکسن کرونای برکت به باشگاه خبرنگاران پویا گفت: مرحله دوم آزمایش از فردا آغاز و به حدود 400 نفر در گروه‌های سنی 18 تا 50 سال و 50 تا 75 سال تزریق خواهد شد.

وی افزود: مرحله اول آزمایش با هدف بررسی ایمنی واکسن، موفقیت آمیز بوده و عارضه‌ای برای داوطلبان نداشته و اثربخشی آن در مرحله دوم مشخص خواهد شد.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام در زمینه تولید انبوه این واکسن، قابلیت فراوانی وجود دارد و تا دو ماه آینده، دغدغه‌ای برای واکسن کرونا نخواهد بود و اواسط اردیبهشت یا هفته اول خرداد واکسیناسیون عمومی آغاز خواهد شد‌.

گروه دارویی برکت که با سرمایه 580 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد و متعلق به ستاد اجرایی امام است از راه‌اندازی اولین خط تولید انبوه واکسن ایرانی با ظرفیت ۱.۵میلیون دوز در یکی از زیرمجموعه ها به نام شرکت شفا فارمد خبر داده است .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ