کد خبر: ۱۶۶۱۱۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵

توصیه به خریداران عمده شرکت ها و توضیح درباره عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال
وزیر اقتصاد اعلام کرد :

توصیه به خریداران عمده شرکت ها و توضیح درباره عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال

وزیر اقتصاد با اعلام اینکه فقط یک درصد از واگذاری ها دچار مشکل بوده به خریداران عمده شرکت ها توصیه ایی کرد و درباره عرضه اولیه پرسپولیس و استقلال توضیح داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،فرهاد دژپسند با اشاره به اینکه سیاست خصوصی‌سازی‌ ادامه می یابد به ایلنا گفت: در روند واگذاری و خصوصی‌سازی از نظر تعداد فقط یک درصد مورد بحث بوده و از نظر ارزش 3 تا 3.5 درصد دارای اشکال است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: برخی بنگاه‌های واگذار شده، مازاد بر نرخ مطلوب اشتغال، نیروی شاغل دارند. چرا که خریدار قبلی که دولت یا وابسته به دولت بوده اهدافی  از جمله کمک به اشتغال منطقه را دنبال می‌کردند اما خریدار بخش خصوصی ، چنین مسئولیتی ندارد. لذا در فرایند واگذاری یکی از شروط‌ الزامی حفظ اشتغال پس از واگذاری است.

این مقام مسئول ادامه داد: به خریداران عمده شرکت ها توصیه می‌شود از محل افزایش سرمایه و سرمایه‌گذاری‌های جدید، ظرفیت‌های جدیدی ایجاد کنند تا از بیکار شدن نیروی شاغل جلوگیری شود.

دژپسند درباره سیاست‌های مالیاتی دولت هم گفت: مقرر شد دریافت مالیات از مؤدیان بزرگ را در اولویت قرار گیرد. اقدام بعدی گسترش سیستم‌های جدید و فناوری‌های نوین در اخذ مالیات بود که طبق گزارش‌ها ۴۰ درصد رشد وصول مالیاتی مدیون استفاده از این فناوری نو است .

وی افزود: ۴۰ درصد از ارزش افزوده معاف از مالیات هستند و نهادهای حاکمیتی از جمله قرارگاه خاتم الانبیاء، بنیاد مستضعفان، آستان قدس رضوی و… مالیات معوق ندارند.

دژپسند درباره واگذاری پرسپولیس و استقلال هم توضیح داد: برای واگذاری‌ سهام باید براساس الزامات بورسی اقدام شود اما اگر به صورت مزایده و بدون بازار سرمایه انجام شود، الزاماتی دیگری باید رعایت شود. لذا تحقق این موضوع، مشروط به رعایت الزامات مرتبط با آن است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ