کد خبر: ۱۶۶۱۵۸
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶

افزایش سرمایه ۷۸ درصدی شستا در انتظار مجوز بورس / شرایط تقسیم سود
مدیرعامل اعلام کرد:

افزایش سرمایه ۷۸ درصدی شستا در انتظار مجوز بورس / شرایط تقسیم سود

مدیرعامل شستا با اشاره به قابلیت تقسیم ۲۰ درصد از سود ۷.۷ هزار میلیاردی و تجدید ارزیابی شرکت های تابعه گفت: افزایش سرمایه ۷۸ درصدی از اندوخته پس از اخذ مجوز سازمان، برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد رضوانی فر با اشاره به روند افزایشی سرمایه شستا در دو سال اخیر به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: سال ۹۸ سرمایه شستا از ۳.۹ به ۸ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. سال جاری نیز با توجه به عملکرد طی دوره مالی منتهی به خرداد بالغ بر ۷.۷ هزار میلیارد تومان سود حاصل از فروش سرمایه‌گذاری‌ها محقق شده است.

وی افزود: طبق ماده ۵۸ اساسنامه شستا، صرفاً ۲۰ درصد از این مبلغ قابلیت تقسیم داشته و مابقی معادل ۶.۲ هزار میلیارد تومان باید به حساب اندوخته سرمایه‌ای منتقل و پس از رسیدن به نصف سرمایه ثبت شده فعلی به سرمایه تبدیل شود. اکنون تشریفات افزایش سرمایه از محل اندوخته سرمایه‌ای در جریان بوده و پس از اخذ مجوز سازمان بورس، مجمع فوق العاده در ۲۶ اسفند برگزار می شود.

این مقام مسئول از افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها خبر داد و عنوان کرد: در راستای ضرورت اصلاح و تقویت ساختار مالی و نیز ایجاد امکان ارزیابی دقیق‌تر از عملکرد شرکت‌های تابعه مقرر شد، کلیه هلدینگ‌های زیرمجموعه نسبت به شناسایی شرکت‌های واجد شرایط جهت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها اقدام و سپس با رعایت تمامی ضوابط و دستورالعمل‌های موجود و نیز اخذ تاییدیه از شستا نسبت به افزایش سرمایه (صرفاً دارایی‌های سرمایه‌ای استهلاک‌ناپذیر) اقدام شود.

رضوانی فر ادامه داد: تفاهم‌نامه‌ای با مرکز کارشناسان قوه قضائیه به منظور کارشناسی دارایی‌ها منعقد شده و فرآیند ارزش‌گذاری با سرعت در حال انجام است. از ابتدای سال تاکنون افزایش سرمایه ۸۰ شرکت (مدیریتی و غیرمدیریتی) با ارزشی بالغ بر ۱۵.۴ هزار میلیارد تومان انجام شده است. این افزایش سرمایه‌ها از محل سود انباشته، مطالبات و آورده نقدی سهامداران با هدف حمایت از شرکت‌های زیرمجموعه جهت اصلاح ساختار‌های مالی و یا اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری صورت پذیرفته است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ