کد خبر: ۱۶۶۱۶۰
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۵

ایران نیازی به مذاکرات بیشتر ندارد / بازگشت فوری به تعهدات پس از آمریکا
وزیر خارجه :

ایران نیازی به مذاکرات بیشتر ندارد / بازگشت فوری به تعهدات پس از آمریکا

وزیر خارجه باحفظ مواضع پیشین از بازگشت ایران به اجرای کامل برجام پس از اقدام آمریکا خبر داد و گفت: نیازی به مذاکرات بیشتر نداریم.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدجواد ظریف با تأکید بر لزوم بازگشت کامل آمریکا به تعهدات برجامی به مرکز سیاست‌ اروپا گفت: ایران آمادگی دارد پس از بازگشت واشنگتن به اجرای برجام، فوراً به اجرای کامل توافق بازگردد و نیازی به مذاکرات بیشتر نداریم.

وی افزود: دولت آمریکا نمی‌تواند به توافقی بهتر از برجام با دولت کنونی یا بعدی ایران دست یابد. اتحادیه اروپا می تواند نقش مهمی در بازگشت طرفین به برجام ایفا کند.

این مقام مسئول ادامه داد: اروپایی‌ها عادت به سازش و آمریکا و ایران عادت به تحمیل و مقاومت دارند. اگر می‌خواهند به حالت تحمیل بازگردند،مقاومت می کنیم. لذا بایدتصمیم بگیریم که آیا می‌خواهیم سازش کنیم یا مسیر گذشته را ادامه دهیم.

ظریف گفت: دولت بایدن عملکرد متفاوتی با ترامپ نداشته و فرصت کمی برای بازگشت به تعهدات برجامی دارد. وقتی وارد فصل انتخابات شویم،۶ ماه تا روی کار آمدن دولت جدید زمان می‌برد.پس به آمریکا توصیه می‌شود سریع‌تر عمل کند.

وی افزود: مذاکره درباره برجام به طور کامل انجام شده و برنامه موشکی ربطی به تسلیحات اتمی ندارد اما در خصوص مسائل منطقه‌ای آمادگی داریم وارد گفت‌وگو شویم ولی آمریکا و اروپا باید اقدامات بیشتری انجام دهند. آیا حاضر هستنتد فروش تسلیحات به منطقه را متوقف کنند؟ آیا اروپا حاضر است فروش تسلیحات به عربستان را متوقف کند؟

ظریف در خصوص حل مسئله یمن هم گفت: اوضاع یمن تنها باید از طریق مردم یمن حل شود و این در طرح ایران هم وجود دارد.عربستان اقدامات کافی برای رسیدن به توافقی با هدف پایان دادن به درگیری‌های انجام نمی‌دهد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ