کد خبر: ۱۶۶۱۶۶
۰:۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶

پنجمین سایت ۵G همراه اول امروز در قم افتتاح می شود

پنجمین سایت ۵G همراه اول امروز در قم افتتاح می شود

پنجمین سایت شبکه ۵G همراه اول به عنوان سریع ترین شبکه اینترنتی، امروز در استان قم به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پنجمین سایت نسل پنجم همراه اول، سه شنبه 26 اسفند با حضور استاندار، شهردار، نمایندگان استان قم در مجلس، جمعی از مدیران همراه اول، شرکت مخابرات و اصحاب رسانه در جوار حرم مطهر حضرت معصومه به بهره برداری می رسد.

همراه اول که از سال 95 ورود به فناوری 5G را آغاز کرده و با استفاده از توان داخلی شامل گروه های فنی اپراتور و شرکت های ایرانی، فرآیند بومی سازی این فناوری (نسل پنجم) را پیش برده، دهم اسفند و همزمان با بهره برداری از نخستین سایت 5G تهران و سومین سایت این اپراتور در ایران توانست بالاترین رکورد سرعت اینترنت ایران را به ثبت رساند.

چهارمین سایت نسل 5 همراه اول نیز 23 اسفند با توجه به اهمیت جایگاه علم و دانش در مجموعه باغ کتاب تهران با حضور نایب رییس مجلس به بهره برداری رسید.

دلیل انتخاب استان قم برای این مرحله از راه اندازی سایت های 5G به عنوان مرکزیت حوزه های علمیه، تقویت نشر معارف دینی با تکیه بر ظرفیت فناوری های نوین است.

در واقع نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه با بهره برداری رسمی از 5G روی شبکه واقعی برای اولین بار توانست به سرعت 3.633 گیگابیت بر ثانیه دست یابد که تا پیش از آن بی سابقه بود. حال با توجه به تسلط کامل متخصصان همراه اول بر فناوری 5G، قطار توسعه این فناوری با سرعتی بالاتر وارد ایستگاه های دیگر می شود و امروز نیز قرار است سایت نسل پنجمی همراه اول در استان قم زیر بار رود.

با احتساب دو سایت در مشهد، یک سایت در برج ستاره ونک تهران و یک سایت هم در باغ کتاب تهران که مورد بهره برداری رسمی قرار گرفته اند با بهره برداری امروز تعداد سایت های فعال 5G همراه اول به پنج مورد می رسد. این در حالی است که برنامه توسعه این نسل از فناوری در دیگر نقاط نیز طراحی و برنامه ریزی شده و به مرور دیگر نقاط نیز وارد مدار خدمات دهی می شوند.

مشترکانی که علاقه مند به استفاده از سریع ترین شبکه 5G هستند در صورت داشتن گوشی 5G می توانند در نقاط تحت پوشش از جدیدترین و سریع ترین اینترنت جهان بهره مند شوند اما در صورتی که گوشی نسل 5 ندارند، می توانند از طریق مودم و وای فای به شبکه همراه اول متصل و از مزایای این فناوری بهره مند شوند.

همراه اول ضمن توجه به ماهیت این فناوری و تلاش های گسترده در فرآیند بومی سازی از کاربردهای اصلی 5G نیز غافل نبوده و برای نخستین بار دموی دو یوزکیس واقعیت مجازی و آزمایش گیمینگ را در برابر اصحاب رسانه و گیمرها به نمایش گذاشت که کیفیت اجرا مورد تأیید آنان قرار گرفت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ