کد خبر: ۱۶۶۱۷۸
۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶

برنامه چهارمین غول سنگ آهن جهان در صفر کردن انتشار کربن تا ۹ سال آینده

برنامه چهارمین غول سنگ آهن جهان در صفر کردن انتشار کربن تا ۹ سال آینده

شرکت استرالیایی فورتسکیو چهارمین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن جهان ، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ انتشار کربن را به صفر برساند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، شرکت استرالیایی فورتسکیو به عنوان چهارمین تولیدکننده بزرگ سنگ آهن جهان اعلام کرد: قصد دارد تا سال 2030 انتشار کربن را به صفر برساند. اهداف انتشار کربن در ساختار رسمی پاداش که شامل مشوق های کوتاه و بلند مدت در سراسر این شرکت می شود، تعیین خواهد شد.

اندرو فارست رئیس هیات مدیره فورتسکیو گفت: در حالی ابتکارات در زمینه صنعت انرژی سبز ممکن است روزی به دلیل تقاضای جهانی برای انرژی های تجدیدپذیر از تجارت سنگ آهن پیشی بگیرد که تعهد به سنگ آهن و منابع در سطح جهانی از بین نخواهد رفت.

بنابراین گزارش، شرکت فورتسکیو برخلاف همتایان، برآورد میزان انتشار آلاینده های مشتری را فاش نمی کند با این استدلال که در چارچوب سازمان ملل متحد این آلاینده ها دو بار به حساب خواهد آمد.

این درحالی است که شرکت های رقیب فورتسکیو یعنی ریو تینتو و بی اچ پی نیز به سمت انرژی های تجدیدپذیر پیش می روند و سرمایه گذاران نیز بطور فزاینده ای خواستار پاسخگویی آنها برای اطمینان از پیگیری و دستیابی به اهداف مربوط به کاهش آلاینده ها هستند. مشتری های ریو تینتو عمدتاً در صنعت فولاد که به شدت آلایندگی ایجاد می کند، فعالیت می کنند. این شرکت اهداف تغییرات آب و هوایی را به برنامه های تشویقی کوتاه مدت اضافه کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ