کد خبر: ۱۶۶۱۸۱
۱۲:۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶

اکتشافات ذخیره میلیارد تنی مس جایگاه صنعت را ارتقا می‌دهد
مدیرعامل ملی مس:

اکتشافات ذخیره میلیارد تنی مس جایگاه صنعت را ارتقا می‌دهد

مدیرعامل ملی مس گفت: در منطقه سریدون واقع در پشت سرچشمه استان کرمان اکتشافات بی نظیری شده که به‌زودی ذخیره میلیارد تنی کشف و جایگاه این صنعت را ارتقا می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  اردشیر سعدمحمدی با بیان اینکه ایران در حال حاضر در رتبه هفتم ذخایر مس دنیا قرار دارد و با اکتشافاتی که صورت می‌گیرد، رتبه بهتری را در جهان به ارمغان ‌می‌آورد در جمع خبرنگاران گفت: خط نخست انتقال به منطقه سرچشمه رسید که سهمیه شرکت مس در این خط استفاده از ۴۰ میلیون مترمکعب در سال است.

وی افزود: با توجه به اینکه مجموع صنایع مس ۲۷ میلیون مترمکعب آب مصرف می‌کند و طرح‌های توسعه‌ای "فملی" نیز به ۳۱.۹ میلیون مترمکعب آب جدید نیاز دارند، انتقال این خط خلیج فارس، آب مورد نیاز سرمایه‌گذاری‌ها را تامین می‌کند. جایگاه شرکت در چهار سال آینده با توجه به ۲.۴ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری ارزی به اضافه ۳۰ هزار میلیارد تومان ریالی سبب می‌شود جزو ۱۰ شرکت برتر دنیا در تولید مس قرار گیرد. در منطقه سریدون واقع در پشت سرچشمه استان کرمان اکتشافات بی نظیری شده که به‌زودی ذخیره میلیارد تنی کشف و جایگاه این صنعت را ارتقا می‌دهد.

سعدمحمدی ادامه داد: این افتخار بزرگ با سرمایه‌گذاری‌های "فملی" سبب ایجاد ۴.۵ میلیارد دلار درآمد برای این مجموعه است و امید می رود سهم را در تولید ناخالص و اقتصاد ملی بیش از گذشته به منصه ظهور بگذارد. انتظار می رود با آموزش، استفاده از نیروی انسانی شایسته و فناوری روز دنیا در بهره‌وری بهتر شرکت اقدام شود تا حضوری درخشان در اقتصاد داشته باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ