کد خبر: ۱۶۶۲۰۲
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶

اقدام همراه اول برای توسعه ۵G با رویکرد گسترش معارف دین
رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد:

اقدام همراه اول برای توسعه ۵G با رویکرد گسترش معارف دین

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اقدام همراه اول برای توسعه ۵G با رویکرد گسترش معارف دین را زیبا عنوان کرد و گفت: توسعه این فناوری با بهره گیری از توان متخصصان جوان داخلی بسیار ارزنده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، افتتاح سایت 5G استان قم با حضور هاشم حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بهرام سرمست استاندار قم، مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول، محمد حاج عینی مدیر مخابرات منطقه قم، جمعی از مدیران همراه اول، شرکت مخابرات ایران و اصحاب رسانه در جوار حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد.

مهدی اخوان بهابادی مدیرعامل همراه اول با بیان اینکه ظرف یکسال گذشته بسیاری از کسب و کارها کم رنگ و بسیاری از فعالیت ها به فضای مجازی منتقل شد، اظهار داشت: سال جاری پرکارترین سال برای حوزه ارتباطی بویژه اپراتورها بود. مصرف اینترنت در همراه اول تقریبا دو برابر سال قبل شده است. این موضوع توسعه پایدار می‌طلبد زیرا مردم انتظار دریافت خدمتی باکیفیت سابق را دارند به‌عبارتی دیگر نیاز به اقدامی جهادی در این زمینه بود.

وی افزود: به‌عنوان مثال در حوزه دانش آموزی به محض شیوع کرونا ظرف یک‌ماه، صفر تا صد شبکه دانش‌آموزی شاد در همراه اول بالا آمد و اکنون نزدیک به 12 میلیون دانش‌آموز در حال استفاده از این بستر هستند. حرکت به سمت فناوری های جدیدتر به دلیل افزایش تقاضا در بازار ناگزیر است. شاید تا چند سال قبل داشتن خدمت 3G برای عده ای خوشحال کننده بود اما الان اگر 4G نباشد در حوزه ارتباطی یک نقص تلقی می شود. بعد از چند سال طرح مباحث مطالعاتی 5G در همراه اول اکنون بصورت تجاری وارد مرحله بهره برداری از این نسل ارتباطی در شبکه شده و در حال کار مطالعاتی برای نسل بعدی فناوری یا همان 6G هستیم.

این مقام مسئول اشاره ای به راه اندازی سایت های 5G ابتدا در مشهد و سپس تهران داشت و ادامه داد: سومین استان هم با توجه به هدف و دیدگاه، قم در نظر گرفته شد. امکان روشن کردن سایت در مکان توریستی وجود داشت اما اپراتوری که در چارچوب نظام کار می کند باید اعتقادات را هم بروز کند. موضوع محتوا از این به بعد مهم خواهد بود هر چند در فناوری های قبلی هم مهم بوده اما نسبت به آن غفلت شده است.

اخوان بهابادی یکی از نقص های بزرگ را در حوزه محتوا دانست و عنوان کرد: با استفاده از فناوری 5G می توان یک فیلم دو ساعته را ظرف یکی دو دقیقه دانلود کرد لذا اگر از این فضا با تولیدات ایرانی-اسلامی و با حجم انبوه استفاده کرد، جولانگاه بیگانگان نخواهد شد.

حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم با بیان اینکه این فناوری جدید برای رفع نیازهای مردم در حوزه های مختلف نظیر تجارت، نشر معارف نورانی قرآن بکار گرفته می شود، گفت: این یک نیاز اساسی در بعد زندگی مادی و معنوی مردم است. تأمین امنیت برای جاده محتوا مهم است شاید جاده ای درست شود که داعش در آن تردد داشته باشد اما در مقابل شاید هم بتوان جاده ای توسعه داد که اردوهای اربعینی به سمت کربلا روانه شود.

وی اقدام همراه اول برای توسعه 5G با رویکرد گسترش معارف دین را بسیار زیبا عنوان کرد و گفت: توسعه این فناوری با بهره گیری از توان متخصصان جوان و متعهد داخلی بسیار ارزنده است. با این قبیل اقدامات مخصوصا در دوران شیوع کرونا، دنیا بهت زده شد و دیدند هر چه تحریم می کنند اما ایرانی ها ایستادند و اقدام های به موقع هم انجام می دهند. با توجه به اینکه اگر محتوای درست و غنی در اختیار جوانان قرار گیرد به سمت داخل گرایش پیدا خواهند کرد اما اگر صحنه را خالی شود، دیگران این صحنه را اشغال می کنند.

بهرام سرمست استاندار قم هم با بیان اینکه اقدام همراه اول در توسعه 5G همراهی با انقلاب های عظیمی نظیر کشاورزی، صنعتی و... است که جامعه بشری به خود دیده، گفت: امروز جامعه بشری به واسطه فناوری های ارتباطی به هم متصل شده و مرزبندی های جغرافیایی و سیاسی سابق از بین رفته است. اکنون اساس تقسیم بندی ها، تولید، مصرف و گردش اطلاعات است.

وی انتخاب این استان برای پیاده سازی 5G را هوشمندانه و هدفمند دانست و تصریح کرد: قم نه تنها یک کلانشهر بلکه یک جهانشهر است زیرا در حوزه نشر معارف اسلامی رتبه یک را دارد و از حضور جامعه المصطفی، حوزه های علمیه و دانشگاه های بسیاری بهره مند است. علاوه بر اینها حضور ۲۰ میلیون زائر را در مناسبت های مختلف این استان شاهد هستیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ