کد خبر: ۱۶۶۲۴۰
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷

اثر سه عامل بر نوسان شدید بازار به روایت رییس سازمان بورس

اثر سه عامل بر نوسان شدید بازار به روایت رییس سازمان بورس

رییس سازمان بورس با اشاره به اثر سه عامل بر نوسان شدید بورس گفت: برخی افراد تلاطم بازار را به یک عامل منتسب می کنند که این خارج شدن از مدار انصاف است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی با حضور در نشست کمیسیون اصل ۹۰ مجلس درخصوص عوامل صعود و نزول شاخص بورس به خانه ملت گفت: باید عوامل تاثیر گذار در صعود و نزول شاخص را جداسازی کرد. برخی افراد تلاطم در بازار را به یک عامل منتسب می کنند که این خارج  شدن از مدار انصاف است.

وی افزود: باید عوامل تاثیرگذار بر نوسان شدید بورس را به سه عامل تقسیم کرد، عامل کلان اقتصادی که مواردی چون رشد نقدینگی و جهش ناگهانی نرخ ارز و انتظارات فعالین اقتصادی را در دسته نخست قرار داد. عامل دوم نوسان بازار سرمایه، باز برون زا در کنترل دیگران است و مسائلی مثل قیمت گذاری، سیاست گذاری، قانون گذاری و البته اظهار نظر های سیاسی را شامل می شود. باید مواظب اظهارنظرها بود تا موجب تخریب بازار نشود چراکه مهمتر از نقدینگی، آرامش لازم است.

دهقان دهنوی ادامه داد: عامل سوم شفافیت و ایجاد نظارت است که ازجمله وظایف سازمان بورس بوده و باید تقویت شود. در این مسیر اقداماتی شده اما باید توسعه یابد البته هیچ کس انتظار چنین استقبالی را نداشت  و تصور نمی شد در بازه زمان کوتاهی این حجم از سرمایه به بورس بیاید اما نباید فراموش کرد هر چه بازار بزرگتر شود تخلفات آن نیز وسیع می شود که باید این خطرات شناسایی شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۷
0
0
پاسخ
جهش قیمت و افت شدید قیمت هر دو باعث هرج و مرج میشوند مردم تمایل دارند تورم آرام با نرخ ثابت پیش برود تا توانایی برنامه ریزی داشته باشند
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ