کد خبر: ۱۶۶۲۷۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۷

سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین امروز به امضا می‌‎رسد
سخنگوی وزارت خارجه:

سند همکاری ۲۵ ساله ایران و چین امروز به امضا می‌‎رسد

سخنگوی وزارت خارجه از امضای سند جامع همکاری‌های ۲۵ ساله بین ایران و چین و دیدار همتای چینی با تعدادی از مقامات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب زاده درباره سفر وزیر امور خارجه چین به تهران در گفت و گویی تلویزیونی گفت: این سفر در آستانه پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور انجام می‌شود و در جریان این سفر، سند جامع همکاری‌های ۲۵ساله بین دو کشور به امضا می‌رسد. در جریان این سفر، وزیر خارجه چین دیدارهایی را نیز با تعدادی از مقام‌های ایران خواهد داشت.

وی افزود: سال ۹۴ و در جریان سفر رئیس‌جمهوری چین به تهران در ارتباط با این موضوع بحث و گفت و گو شد به این منظور که روابط دو کشور به سطح راهبردی و جامع هدایت شود. در همین چارچوب چندین بار این سند برای بررسی بین مقام‌های دو کشور رد و بدل شد و نهایتا روز شنبه بین وزرای خارجه دو کشور امضا خواهد شد.

خطیب‌زاده با بیان اینکه روابط ایران و چین چند لایه و عمیق است و لازم بود در این ارتباط سندی تدوین شود، ادامه داد: این سند دارای ابعاد اقتصادی و سیاسی است. در این سند به ابعاد اقتصادی همکاری‌های دو کشور در حوزه‌های مختلف و مشارکت ایران در ایده کمربند راه چین توجه شده و محوریت خاصی برای توجه به بخش‌های خصوصی دو کشور در نظر گرفته شده است. این سند دارای زمینه‌های فرهنگی و مردمی و در واقع یک نقشه راه در روابط دو کشور است. این یک سند بالادستی است و می‌تواند در تعمیق روابط دو کشور بسیار موثر و تاثیرگذار باشد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ