کد خبر: ۱۶۶۳۰۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۸

رشد ۳۰۰ درصدی محصول استراتژیک
مدیر ناحیه نورد سرد شرکت خبر داد:

رشد ۳۰۰ درصدی محصول استراتژیک "فولاد" مورد نیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی

مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه با اشاره به آمار ثبت رکورد های پیاپی از رشد ۳۰۰ درصدی محصول استراتژیک مورد نیاز تولیدکنندگان لوازم خانگی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهزاد بهادرانی به ایراسین گفت: به دنبال تحقق شعار جهش تولید و مبارزه با تحریم ها با تکیه بر توان داخلی صنایع و برنامه ریزی جامع، پروژه توسعه محصولات استراتژیک مورد نیاز لوازم خانگی به منظور عدم وابستگی تولیدکنندگان به واردات ورق فولادی مورد نیاز از منابع خارجی در برنامه تولید ناحیه نورد سرد قرار گرفت.

وی افزود: ابتدا پیش نیازهای فنی و مواد اولیه مورد نیاز برای تولید تعیین شد و اقداماتی در راستای شناسایی تامین کنندگان توانمند داخلی مانند رنگ و فیلم انجام گرفت و آماده سازی ها در خط تولید ورق رنگی اجراء شد. به موازات تولید آزمایشی محصولات، مذاکرات با برخی مشتریان انجام شد تا محصولات تولیدی به شکل آزمایشی در خطوط تولید آنها بکارگرفته شوند.

این مدیر ناحیه نورد سرد با اشاره به اینکه از اوایل سال ۹۸، آغاز تولید این محصول استراتژیک با هدف مصرف در خطوط تولید محصولات لوازم خانگی اجرایی شد، ادامه داد: میزان تولید این محصول با شیب ملایم در ماه های مختلف افزایش یافت و در مجموع در سال قبل بالغ بر ۲.۶ هزار تن محصول ورق رنگی لوازم خانگی تولید و روانه بازار شد.

بهادرانی عنوان کرد: در سال ۹۸ به دلیل نتایج مناسب کیفی این محصولات، رشد تقاضا از طرف مشتریان صورت گرفت و میزان تولید در این سال افزایش یافت و در سال ۹۹ تولید این محصول استراتژیک به ۷.۵ هزار تن رسیده که رشد ۳۰۰ درصدی را نشان می دهد.

ثبت رکورد های پیاپی در سال جهش تولید

وی به ثبت رکورد در واپسین روزهای سال اشاره کرد و گفت: واحد نورد سرد فولاد مبارکه به ثبت رکورد تولید سالانه ۸۹۳ هزار تن در واحد اسید شویی یک نورد سرد شد و با عبور از رکورد ۸۹۱ هزارتن سالِ ۹۷، رکوردی جدید رقم زد. در تولید سالانه محصول قلع اندود در اسید شویی یک با تولید ۱۱۶ هزار تن، رکورد جدیدی ثبت شد که نسبت به رکورد قبلی در سال ٩٨ به میزان ١١ هزار تن افزایش داشته است. در این خط با تولید ۹۱.۷ هزار تن محصول فروش، رکورد جدیدی به ثبت رسید که نسبت به رکورد قبلی در سال ۹۸ به میزان ۴ هزارتن افزایش داشته است.

مدیر ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه به ثبت رکورد تولید سالانه ١.۲۵ میلیون تن در خطوط اسکین پاس نورد سرد هم اشاره و اضافه کرد: این موفقیت به گونه ای رقم خورد که با عبور از رکورد ۱.۰۱ میلیون تن سالِ ٩٨ به این دستاورد مهم در سال جهش تولید حاصل شد. در حوزه بسته بندی و حمل محصولات نیز به دنبال ثبت رکوردهای قبلی، رکورد حمل جاده ای و ریلی کلاف سرد از ۸۴۸ هزارتن در سال ۹۸ به ۸۷۵.۴ هزار تن در سال ۹۹ رسید.

به گفته بهادرانی، رکوردی جدید در تولید سالانه و ثبت موفقیتی دیگر همزمان با آخرین روز سال در خطوط نورد (تاندم میل مداوم و نورد دوقفسه ای) با تولید ۱.۵۹ میلیون تن محصول ورق خام در آخرین روز سال رکوردی جدید ثبت شد. رکورد قبلی تولید سالانه ورق خام در این خطوط در سال ۹۸ به میزان ۱.۵۸ میلیون تن بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ