کد خبر: ۱۶۶۴۱۳
۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱/۱۱

رشد ۱۳۰ درصدی تولید و عبور از ۳.۳ میلیون تن گندله در زیرمجموعه
مدیرعامل فولاد سنگان خبر داد:

رشد ۱۳۰ درصدی تولید و عبور از ۳.۳ میلیون تن گندله در زیرمجموعه "فولاد"

مدیرعامل فولاد سنگان از ثبت رکورد سالانه با تولید بیش از ۳.۳ میلیون تن گندله و رشد ۱۳۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ و ارتقا تولید ماهانه اسفند از ۴۰۱ به ۴۱۰ هزار تن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی امرایی از ثبت رکورد تولید بیش از 3.3 میلیون تن گندله در سال قبل و رشد 130 درصدی نسبت به سال 98 خبر داد و گفت: فولاد سنگان از زیرمجموعه های گروه فولادمبارکه در سال گذشته رکورد جدیدی در تولید سالانه به ثبت رساند. رویکرد این شرکت استفاده از تمامی ظرفیت‌های تولید مبتنی بر بومی‌ سازی، ارتقای سیستم‌های نگهداری و کاهش توقف و مدیریت هزینه‌ها به‌رغم کمبود مواد اولیه بوده که توانست فراتر از برنامه پیش‌بینی شده را محقق سازد هرچند در چند سال اخیر کمبود کنسانتره یکی از معضلات جدی تولیدکنندگان گندله بشمار می رود.

وی افزود: امید می رود با روند رو به رشد بومی‌سازی قطعات در آینده‌ای نه‌چندان دور، وابستگی کامل به کشورهای خارجی قطع شود. با توجه به برنامه ریزی مدون و عملیاتی کردن برنامه های استراتژیک، رکورد تولید ماهانه گندله نیز در اسفند با ارتقا از 401 به 410 هزار تن ثبت شد.

امرایی ادامه داد: سال گذشته رشد 6.5 درصدی تولید گندله در داخل انجام شد که در این بین فولاد سنگان به عنوان یکی از قطب های تولید در شرق با هم افزایی، تدوین استراتژی های متناسب، کاهش توقفات علی رغم قطعی های مکرر جریان برق و گاز، نقش به سزایی در تامین بخشی از گندله مورد نیاز فولاد مبارکه داشت.

بنابراین گزارش، شرکت فولاد سنگان با سرمایه گذاری فولاد مبارکه و با هدف تولید پایدار بخشی از گندله مورد نیاز این شرکت در سال 94 تاسیس شد. اکنون واحد گندله سازی به ظرفیت اسمی 5 میلیون تن در سال در حال بهره برداری بوده و با تولید و در مدار قرار گرفتن کارخانه کنسانتره سازی به ظرفیت 5 میلیون تن در سال به بزرگترین تولید کننده کنسانتره در شرق ایران تبدیل خواهد شد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ