کد خبر: ۱۶۶۴۱۷
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۱/۱۱

وزیر بازهم درباره بورس حرف زد و پیش بینی مثبت کرد/ دستور کار شورای عالی
با تکرار خلف وعده :

وزیر بازهم درباره بورس حرف زد و پیش بینی مثبت کرد/ دستور کار شورای عالی

وزیر اقتصاد با تکرار خلف وعده، باز هم درباره بورس حرف زد و با پیش بینی بازگشت تعادل از دستور کار شورای عالی بورس در بررسی اثر افزایش نرخ ظرفیت بهره برداری اسمی بر EPS شرکت ها خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرهاد دژپسند که 27 بهمن اعلام کرده بود فقط رئیس جدید سازمان بورس به عنوان سخنگوی شورای عالی، درباره بازار سرمایه اظهار نظر می کند برای چندمین بار خلف وعده کرد و در حاشیه جلسه هیات دولت گفت: خوشبختانه پس از تحویل سال رییس سازمان بورس طی دو جلسه در برنامه های صدا و سیما حضور یافت و به تفصیل در خصوص شرایط بازار سرمایه توضیح داد.

وی ادامه داد: در آغاز سال کلیه متغیرهای اقتصادی موثر بر تحولات بورس، امید پایداری در بازار را نوید می دهد. بسیاری از تحلیل گران معتقدند با توجه به وجود متغیرهای بنیادی شرایط به روند تعادلی پایدار می رسد.

این مقام مسئول از دستور کار شورای عالی بورس در مورد مولفه های موثر در پایداری وضعیت بازار خبر داد و افزود: روند سودآوری شرکت های بورسی مطلوب بوده و فراهم شدن شرایط برای شرکت های صادرات محور بویژه امکان بالا بردن نرخ ظرفیت بهره برداری اسمی هم بر EPS شرکت ها اثرگذار است.

دژپسند افزود: به عنوان کارشناس اقتصادی، آنچه مسلم است اقتضای فعالیت در بازار سرمایه، محاسبه گری و دقت در خرید و فروش است و برخورد و رفتار هیجانی به نفع نیست. کلیه ملاحظاتی که برای فروش یک قطعه سکه در نظر گرفته می شود باید در مورد سهام هم در نظر گرفته شود با این تفاوت که علاوه بر قیمت، سود هم به سهامدار تعلق می گیرد.

وی گفت : امید می رود زمینه اجرای مجموعه برنامه های رییس جدید سازمان فراهم شود تا ضمن همکاری شورای عالی بورس در تصویب مصوبات، شرایط پایدار فراهم شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ