کد خبر: ۱۶۶۴۶۷
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱/۱۴

پذیره نویسی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اوراق ایران خودرو آغاز شد
از امروز به مدت سه روز کاری:

پذیره نویسی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی اوراق ایران خودرو آغاز شد

مدیرعامل مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از آغاز پذیره نویسی صکوک مرابحه ایران خودرو به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد تومان از امروز به مدت سه روز کاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامرضا ابوترابی با اشاره به صدور مجوز  سازمان بورس برای پذیره نویسی صکوک مرابحه شرکت ایران خودرو اعلام کرد: این اوراق به ارزش هزار میلیارد تومان از طریق شرکت بورس جهت خرید مواد اولیه و قطعات مورد نیاز خودرو در نمادهای "صخود۰۴۱ و صخود۴۰۱" از  امروز تا دوشنبه ۱۶ فروردین عرضه می شود.

اوراق ۴ ساله و با نرخ ۱۸ درصد است  که اقساط آن هر سه ماه یک بار پرداخت می شود. بانک سپه ضامن این اوراق بوده و پذیره نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت های تامین سرمایه تمدن و امید هر یک به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان است. شرکت کارگزاری بانک توسعه صادرات عامل فروش، شرکت واسط مالی شهریور یکم ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی عامل پرداخت اوراق هستند.

در این اوراق، شرکت واسط مالی شهریور یکم(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز (قطعات خودرو) شرکت ایران خودرو (بانی) را نقداً خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را بصورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می شود در سررسیدهای سه ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت ناشر و سپرده گذاری مرکزی به دارندگان اوراق پرداخت کند.

بنابراین گزارش، ایران خودرو پیش از این دو بار از طریق انتشار صکوک مرابحه و رهنی در بازار سرمایه مجموعاً بالغ بر هزار میلیارد تومان، اقدام به تامین مالی کرده که هر دوی آنها در حال معامله است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۱/۱۵
0
0
پاسخ
بااین حساب امیدی بسهم خودرو وسهمهای زیر مجموع ان نمیتوان داشت مانند خگستر که ریزش ان فراتر از تمامی سهمهای حاضر دربورس وخودروی بوده که متاسفانه توجیهی هم برای ان متصور نیست
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ