کد خبر: ۱۶۶۵۴۶
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱/۱۶

بررسی گام‌های تسهیل تحریم‌های ایران در جلسه فردا کمیسیون مشترک برجام
معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا خبر داد:

بررسی گام‌های تسهیل تحریم‌های ایران در جلسه فردا کمیسیون مشترک برجام

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از بررسی گام‌های تسهیل برخی تحریم ها در نشست فردا و نماینده آمریکا در امور ایران از لغو بیش از ۵۰۰ تحریم در صورت پایبندی کامل ایران به تعهدات برجامی خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از هیل، جلینا پورتر درباره محور گفتگوی نشست برجامی که فردا در وین برگزار می شود ، گفت: واشنگتن لغو هیچ تحریم خاصی را پیش‌بینی نمی‌کند و فردا ققط گام‌های تسهیل تحریم‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: قصد است درباره گام های هسته‌ای ایران برای بازگشت به توافق ، مذاکره شود و لغو هیچ تحریم خاصی هم مدنظر نیست اما قطعا کاهش تحریم ها را که آمریکا باید برای بازگشت به تعهدات برجامی اتخاذ کند، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران هم در این خصوص گفت : هدف آمریکا از حضور در نشست وین، بررسی اقدامات و تعیین نقشه راهی برای بازگشت طرفین به توافق هسته‌ای از طریق شرکای اروپایی است که راهی دشوار خواهد بود.

وی افزود:  ایران 10 برابر اورانیوم غنی سازی شده در مقایسه با سال 2017 دارد . ایران باید از مزایای برجام بهره‌مند شود و در صورت پایبندی کامل به تعهدات،آمریکا بیش ار 500 تحریم اعمال شده در دوران ترامپ را لغو می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ