کد خبر: ۱۶۶۶۰۳
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۰/۱/۱۷

تاسیس کارگزارهای جدید، الگوی خاص اعلام EPS ، کانون سهامداران حقیقی و...
رئیس سازمان بورس در اولین جلسه با اتاق بازرگانی وعده داد:

تاسیس کارگزارهای جدید، الگوی خاص اعلام EPS ، کانون سهامداران حقیقی و...

رئیس سازمان بورس وعده هایی چون صدور مجوز تاسیس شرکت های کارگزاری جدید، الگوی خاص اعلام EPS و اطلاعات مفید به سهامداران، تقویت عرضه های اولیه و تشکیل کانون سهامداران حقیقی داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در اولین جلسه سال جدید روسای کمیسیون‌های اتاق بازرگانی ایران با رئیس سازمان بورس ، مواردی چون آسان شدن فرایند پذیرش شرکت‌ها ، آموزش همگانی از طریق رسانه‌ ملی، اجرا‌ی تامین سرمایه طرح‌های نیمه‌تمام از بازارسرمایه، حذف موانع افزایش سرمایه شرکت‌ها ، ممانعت از اظهارات غیرتخصصی، سهولت در اعطای مجوز تاسیس شرکت های کارگزاری‌ و سبدگردانی ، انتقاد از دامنه نوسان نامتقارن و امنیتی‌شدن بورس ، مطرح شد .

وعده صدور مجوز تاسیس شرکت های کارگزاری جدید

محمدعلی دهقان دهنوی هم با اعلام اینکه از رویکرد‌های سازمان بورس تعامل و استفاده از فکر ذی‌نفعان و توجه به تنوع و تکثر آرای حاکم بر بازار است ، گفت : از هیات نمایندگان اتاق ایران درخواست می شود علاوه بر شناسایی مسائل ، راهکار‌هایی برای بررسی آیین‌نامه‌های حاکم بر سازمان و اصلاحات پیشنهادی را ارایه دهند .

وی با تاکید بر پیگیری صدور مجوز تاسیس شرکت های کارگزاری جدید بعد از سال ها انحصار و دیگر مجوز‌های لازم در توسعه نهاد‌های مالی ، ادامه داد: بهبود کیفیت کارگزاری‌ها و ارائه خدمات بروز و جدید و افزایش تعداد کارگزاری‌ها ، ضروری است. تشکیل سرمایه صندوق پروژه‌ها و ... نیز از موارد مهم و در دستور کار است .

بزرگترین مشکل نگران کننده اقتصاد ایران و حمایت از عرضه های اولیه و افزایش سرمایه

این مقام مسئول با اشاره به نقش اصلی بازار اولیه ، افزود: ارزش عملیات بازار ثانویه به ایجاد سرمایه از طریق افزایش ثبت شرکت‌ها و افزایش سرمایه است اما بزرگترین مشکل نگران کننده اقتصاد ، روند منفی رشد سرمایه‌گذاری است که در سال ۹۸ از میزان استهلاک کمتر بود . به عبارتی دیگر اقتصاد ایران از مایه و سرمایه مصرف می‌کند و ادامه این روند موجب گرفتاری در دام فقر می‌شود. بنابراین باید هرچه سریع‌تر این جریان از طریق بهترین محل یعنی بازار سرمایه معکوس شود.

دهقان دهنوی ادامه داد: عرضه اولیه هم نباید به هیچ عنوان متوقف شود و باید شرکت‌ها وارد بازار سهام شوند. در این زمینه پیشنهاد‌اتی برای تسهیل  فرآیند و اصلاحاتی برای تقویت بازار اولیه درحال پیگیری است.

الگوی خاص برای اعلام EPS  و اطلاعات مفید به سهامداران

وی با اعلام اینکه هرچند بورس املاک و مستغلات در اولویت نخست نیست اما صحبت‌های اولیه در این‌باره انجام شده، تاکید کرد: آزادی جریان اطلاعات برای ایجاد اعتماد بین مردم، بسیار مهم بوده و در این زمینه  الگویی خاص برای اعلام EPS  و اطلاعات مفید شرکت‌ها به سهام‌داران در حال طراحی است . همچنین کانون سهام‌داران حقیقی در مرحله شکل‌گیری است.

دهقان دهنوی با بیان اینکه اولویت سازمان بورس ، توجه به ظرفیت بازارسرمایه و جلوگیری از مخدوش شدن بازار با عرضه های زیاد است ، ادامه داد: هر چند بانک‌ها امکان بنگاه‌داری ندارند اما باید در سرمایه‌گذاری مشارکت کنند تا اثر هماهنگی نرخ بهره، تورم و ارز بر بازار سرمایه مثبت باشد . 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» موسوی | ساعت ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱/۱۷
0
0
پاسخ
ریاست محترم بورس بهتره یکم مدیریت کردن را از مدیریت ارزهای دیجیتال یاد بگیرن
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ