کد خبر: ۱۶۶۶۲۴
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۱۸

میزبانی بورس نزدک از ۹۷ عرضه اولیه با بازدهی منفی 45 تا مثبت 139 درصدی
طی فوریه ۲۰۲۱ رخ داد :

میزبانی بورس نزدک از ۹۷ عرضه اولیه با بازدهی منفی 45 تا مثبت 139 درصدی

بورس نزدک دومین بازار سهام بزرگ دنیا طی ماه فوریه میزبان ۹۷ شرکت جدید و عرضه اولیه بود از بین شرکت های عرضه شده ۲۸ شرکت بازدهی مثبت و ۵۹ شرکت بازدهی منفی داشتند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بورس نزدک آمریکا که دومین بورس دنیا از لحاظ معاملات بشمار می ورد طی ماه فوریه  2021 میزبان 97 شرکت جدید از طریق پذیرش و عرضه اولیه بود .

از بین شرکت های عرضه شده در ماه فوریه ، 28 شرکت با بازدهی مثبت و 59 شرکت با بازدهی منفی و 10 شرکت تقریبا بدون تغییر بودنند . از بین عرضه های جدید و بازدهی با نوسانات زیاد شرکت های داروسازی و حوزه سلامت از اهمیت بسیاری برخوردار هستند و اکثرا تازه تاسیس هستند .

بیشترین بازدهی متعلق به شرکت  Vor Biopharma با نماد VOR است این شرکت از زمان پذیرش توانست 139 درصد بازدهی داشته که 108 درصد از این بازدهی به یک روز بعد از عرضه تعلق گرفت . Vor Biopharma  درگیر درمان های سلولی برای سرطان است. این یک شرکت سلول درمانی در مرحله بالینی است که ترکیبی از یک رویکرد جدید مهندسی بیمار با روش های درمانی برای ارائه یک راه حل واحد برای بیماران مبتلا به بدخیمی های خونی است. این شرکت در دسامبر 2015 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در کمبریج ایالت ماساچوست  است. ارزش بازار این شرکت با 37 میلیون سهم معادل  1.4 میلیارد دلار است .

دومین بازدهی مثبت متعلق به عرضه شرکت   Viant Technology با نماد DSP  است . این شرکت در بخش خدمات فناوری و صنعت  نرم افزار فعالیت می کند .Viant Technology به عنوان یک شرکت نرم افزاری تبلیغاتی فعالیت می کند. این شرکت یک پلت فرم نرم افزاری سازمانی ، Adelphic را توسعه داده و مدیریت می کند ، که بازاریابان و آژانس های تبلیغاتی را قادر می سازد تا برنامه ریزی ، خرید و اندازه گیری ویدیو ، صدا و تبلیغات خود را در همه کانال ها مانند دسکتاپ ، تلفن همراه ، تلویزیون متصل ، تلویزیون های کابلی ، صوتی صوتی و بیلبوردهای دیجیتال را انجام دهد . این شرکت در اکتبر سال 2020 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در ایروین ، کالیفرنیا است. DSP  با 58 میلیون سهم دارای ارزش بازار 2.8 میلیارد دلار است .

سومین بازدهی مثبت متعلق به شرکت Bolt Biotherapeutics  با نماد (BOLT) است که 57 درصد بازدهی از زمان عرضه داشته است . این شرکت در بخش فناوری سلامت و صنعت داروسازی فعالیت می کند Bolt Biotherapeutics یک شرکت ایمونوآنکولوژی در مرحله بالینی است که در حال توسعه درمان های هدفمند تومور است که از قدرت سیستم ایمنی ذاتی و سازگار استفاده می کند. این شرکت  در  ژانویه 2015 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در city Redwood ، کالیفرنیا است. ارزش بازار این شرکت با 34 میلیون سهم 1.04 میلیارد دلار است .

کمترین بازدهی متعلق به شرکت Virpax Pharmaceuticals با نماد VRPX با زیان 50 درصد منفی از زمان عرضه اولیه است . این شرکت در 17 فوریه با قیمت 10 دلار عرضه شد که در حاضر به قیمت 5.09 دلار افت کرد .  این شرکت در بخش فناوری سلامت و صنعت داروسازی فعال است . شرکت داروسازی ویرپاکس ، با استفاده از سیستم های جدید دارورسانی ، در تولید محصولات دارویی برای کنترل درد فعالیت می کند. این شرکت در  2017 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در West Chester پنسلوانیا است . ارزش بازار این شرکت با 4.9 میلیون سهم 25.1 میلیون دلار است .

دومین کاهش افت عرضه های ماه فوریه 2021 متعلق به شرکت Vallon Pharmaceuticals با نماد VLON است که از زمان عرضه افت 42 درصدی داشته است . این شرکت هم در بخش فناوری سلامت و صنعت داروسازی فعال است .داروسازی والون  یک شرکت زیست دارویی مرحله بالینی است که بر توسعه و تجاری سازی محصولات اختصاصی زیست درمانی تمرکز دارد. محصول اولیه  این شرکت بازدارنده سوء استفاده آمفتامین فوری است . این شرکت در ژانویه ۲۰۱۸ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در فیلادلفیا، پنسلوانیا  قرار دارد . این شرکت با تعداد سهام 6.8 میلیون دارای ارزش بازار 31.8 میلیون دلار است .

سومین کاهش عرضه های ماه فوریه متعلق به  Evaxion Biotech A/S  با نماد (EVAX) است که از زمان عرضه با افت 41 درصدی رو به رو شد . این شرکت در بخش  فناوری سلامت و صنعت  بیوتکنولوژی طبقه بندی می شود Evaxion Biotech  ایمنی درمانی جدیدی را برای سرطان و بیماری های عفونی کشف و توسعه می دهد. این شرکت در آگوست 2008 تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در کپنهاگ دانمارک است. ارزش بازار این شرکت با 16 میلیون سهم 86 میلیون دلار است .

روزبه معین زاده / کارشناس و خبرنگار بازار سرمایه / [email protected]


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ