کد خبر: ۱۶۶۶۵۷
۱۳:۳ - ۱۴۰۰/۱/۱۸

تکذیب دو شایعه برجامی : توافق از قبل با اروپا و پیشنهاد یک میلیارد دلاری آمریکا
سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد :

تکذیب دو شایعه برجامی : توافق از قبل با اروپا و پیشنهاد یک میلیارد دلاری آمریکا

سخنگوی وزارت خارجه با اعلام آخرین مواضع ایران درباره برجام را رفع همه تحریم‌ها اعلام کرد و گفت: تهران پس از راستی‌آزمایی، اقدامات جبرانی را متوقف و برجام را به طور کامل اجرا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید خطیب زاده با اشاره به اینکه هیچ گفتگوی مستقیم یا غیر مستقیم میان ایران و آمریکا انجام نشده و نخواهد شد
به پرس تی وی گفت: ایران در وین با گروه ۱+۴ گفت‌وگو کرده اما بین تهران واشنگتن برای گفتگو در خصوص رفع تحریم ها هیچ کانالی برقرار نخواهد بود. آنچه ایران انجام می دهد تعامل و رایزنی های فنی با طرف‌های برجام است تا اطمینان یابد همه تحریم‌ها در یک گام رفع شوند.

وی افزود: در این نشست مقرر شد دو جلسه کارشناسی برای بررسی چگونگی رفع تحریم ها و بازگشت کامل ایران و آمریکا به برجام برگزار شود. ادعای برخی رسانه ها مبنی بر توافق از پیش انجام شده بین ایران و اروپا صحت ندارد.

این مقام مسئول ادامه داد: قطعا ایران آمادگی دارد در صورت بازگشت کامل آمریکا به برجام و رفع موثر تحریم‌ها، پس راستی‌آزمایی اقدامات جبرانی را متوقف و برجام را به طور کامل اجرا کند. برخی شایعات مبنی پیشنهاد آمریکا در ازای آزادسازی یک میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی و توقف غنی سازی 20 درصد و فعالیت سانتریفیوژهای پیشرفته، صحت ندارد و هیچ طرح گام به گامی هم مطرح نبوده و موضع ایران همچنان رفع  همه تحریم‌ها است.

خطیب زاده ادامه داد: واشنگتن بدون هیچ دیدار، گفت‌وگو یا مشورتی با ایران و شرکای اروپایی، برجام را ترک کرده و برای بازگشت هم نیازی به مذاکره نیست.

وی همچنین در مورد سانحه دیروز کشتی ایران ساویز در دریای سرخ هم توضیح داد: این رویداد نزدیکی سواحل کشور جیبوتی و بر اثر انفجاری که منشاء و شیوه شکل‌گیری آن در دست بررسی است ، رخ داد که جزیی بود و هیچ خسارت جانی هم نداشت و ایران اقدامات لازم از طریق مراجع بین‌المللی را در انجام خواهد داد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ