کد خبر: ۱۶۶۶۶۰
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۱۹

اثر کرونا بر عملکرد شرکت ها و صنایع + عوامل موثر در رکود بورس های دنیا
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

اثر کرونا بر عملکرد شرکت ها و صنایع + عوامل موثر در رکود بورس های دنیا

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اثر کرونا بر روی عملکرد شرکت ها و صنایع منتفع گفت: این بیماری با اثر بر قیمت نفت و کامودیتی ها باعث افت تقاضا و رکود در بورس های دنیا شده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هومن عمیدی درخصوص اثر کرونا بر صنایع در بازار سرمایه به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: معمولا در مواقعی که یک بیماری همه گیر کل دنیا را فرا می‌گیرد در اولین اتفاق قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند و آمار تولید آن تا حدودی پایین می‌آید. زمانی که آمار تولید نفت پایین بیاید، کامودیتی‌ها هم متقابلا پایین می‌آیند و بعد کاهش قیمت کامودیتی‌ها،  تقاضا افت کرده و یک رکود بر کل بازار حاکم می‌شود.

وی افزود: وقتی ابعاد بیماری مشخص و روش مقابله آشکار شود بطور مثال گفته می‌شود در یک یا دو سال آینده ماجرای کرونا به اتمام می رسد که در داخل طی این بازه آمار تولید و فروش شرکت‌ها خوب بود و حتی آمار سود بعضی از شرکت‌ها از سال ۹۸ هم بهتر بوده است. چون آمار تولید شرکت‌ها در سال ۹۹ مطلوب بوده برای همین اثر کرونا بر تولید و فروش آنها احساس نشده اما تلاش کردند با چند نوبته کردن نیروها تا حدودی در کنترل بیماری کمک کنند. با بررسی اثر کرونا بر نیروی انسانی و توسعه شرکت‌ها، می توان گفت کرونا باعث شده شرکت ها نیرو‌های جدیدی استخدام نکنند برای همین طرح توسعه شرکت‌ها با آمار قبلی دنبال شد و اشتغال در سال ۹۹ وجود نداشت.

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص نفع و ضرر صنایع از اوج گرفتن کرونا توضیح داد: شیوع کرونا برای صنعت دارو، تهیه واکسن و شرکت‌های دارو‌یی مرتبط موثر بوده اما صنعت غذایی با شدت گرفتن کرونا تغییر زیادی نکرده بود. در این میان بر روی صنایع ساختمانی و شرکت‌های تولید و عرضه سیمان سختگیری بیشتری شد و شرکت‌هایی که می‌توانند خطر زیست محیطی داشته باشند و هوا را آلوده کنند نیز دچار مشکل شدند. فعالیت شرکت‌های خدماتی حاضر در جاده ها هم به علت بسته بودن جاده‌ها و ممنوعیت تردد کمتر شده است.

عمیدی درباره اثر کرونا بر بورس‌های دنیا نیز عنوان کرد: کرونا روی تمامی بورس‌های دنیا اثر گذاشته زیرا اول از همه باعث کاهش قیمت جهانی نفت شده و این افت قیمت با اثر بر روی قیمت سهام، تمامی بورس‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ