کد خبر: ۱۶۶۶۸۳
۱۴:۸ - ۱۴۰۰/۱/۲۰

شواهدی مبنی بر بررسی آمریکا برای لغو کامل تحریم‌های ایران
معاون سیاسی وزیر خارجه اعلام کرد :

شواهدی مبنی بر بررسی آمریکا برای لغو کامل تحریم‌های ایران

معاون سیاسی وزیر خارجه از ادامه اقدامات کاهشی ایران تا لغو کامل تحریم‌ها خبر داد و گفت: شواهدی وجود دارد که آمریکا در حال بررسی مواضع برای رفع همه تحریم‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس عراقچی با اشاره به بروز نشانه‌هایی از سوی آمریکا برای بررسی مواضع و اقدام برای رفع کامل تحریم‌ها به پرس تی وی گفت: مذاکرات هنوز به جمع بندی نرسیده و تا وقتی واشنگتن همه تحریم‌ها را لغو نکرده و به برجام برنگشته باشد، فعالیت‌های هسته‌ای ایران به خصوص غنی سازی  متوقف نمی‌شود و اقدامات کاهشی ادامه می‌ یابد.

وی افزود: غنی‌سازی ٢٠ درصد با سرعتی فراتر از پبش بینی مجلس در حال انجام بوده و تا رفع کامل تحریم ها ادامه پیدا خواهد کرد.

این معاون ادامه داد:  بعضا گفته می‌شود رایزنی با اروپا انجام می شود و اروپایی‌ها هم از آن سو با آمریکا صحبت می‌کنند که صحیح نیست.ایران با مجموعه اعضای کنونی برجام یعنی سه کشور اروپایی آلمان ، انگلیس و فرانسه، روسیه، چین و اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده برجام، مذاکره می کند و گفتگو ها به طور غیر مستقیم به آمریکا منتقل می‌ شود.

عراقچی گفت: انتظار می رود مسیر طولانی‌تری پیش رو باشد اما حرکت رو به جلو و فضای مذاکرات، سازنده‌ است.

بر اساس این گزارش، ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هم در کنفرانسی خبری، مذاکرات وین درباره احیای توافق هسته ای را سازنده ارزیابی کرد و گفت : آمریکا اجازه نخواهد داد انتظارات درباره این مذاکرات از موقعیت کنونی پیشی بگیرد.

وی افزود: مذاکرات در سطح کارشناسان، احتمالا هفته آینده از سر گرفته خواهد شد اما طرفین انتظار گشایشی سریع ندارند.

پرایس ادامه داد: فعلا مذاکرات مستقیمی بین تهران واشنگتن وجود ندارد. رایزنی درباره لغو تحریم ها و پایبندی کامل ایران به تعهدات هسته‌ای از طریق دو کارگروه انجام می شود. اعضای برجام، امروز ساعت 10 صبح به وقت وین برای تداوم مذاکرات دیدار خواهند کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ