کد خبر: ۱۶۶۷۳۰
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱/۲۱

ایران دومین سازنده واکسن آنفلوآنزا در دنیا شد / صرفه جویی ۱۰۰ میلیون دلاری
مدیرعامل گروه دارویی سازنده واکسن آنفلوآنزای ایرانی:

ایران دومین سازنده واکسن آنفلوآنزا در دنیا شد / صرفه جویی ۱۰۰ میلیون دلاری

مدیرعامل گروه دارویی سازنده واکسن آنفلوآنزای از بومی سازی واکسن در استان البرز و صرفه جویی ۱۰۰ میلیون دلاری خبر داد و گفت: با ساخت این واکسن ایران دومین سازنده این محصول در دنیا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر فرشچی درباره تولید نخستین واکسن آنفلوآنزای ایرانی با نام "فلوگارد" در استان البرز گفت: این واکسن یکی از مهترین و استراتژیک ترین واکسن‌ها در دنیا بوده و بسیاری از کشورهای پیشرفته هنوز به توان تولید آن نرسیده اند.  با ساخت این واکسن، ایران به عنوان دومین تولید کننده، انحصار تولید این محصول را شکسته است.

وی افزود:  شرکت "آریوژن فارمد" در همکاری با شرکت "نیواد فارمد" موفق به تولید انبوه واکسن آنفلوآنزای فصلی شده است. تا قبل از بومی سازی این واکسن، تمام نیاز از طریق واردات و با پرداخت قیمت های بالا انجام می شد. همزمان با شیوع کرونا، واکسن آنفلوآنزا در سطح جهان کمیاب شد. در نتیجه  واردات آن هم سخت تر شد. با تولید داخلی ارزش این اقدام خیلی بیشتر نمایان می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: داخلی سازی این واکسن حداقل 30 میلیون دلار و در شرایط مناسب برای تولید بیشتر تا 100 میلیون دلار صرفه جویی ارزی به همراه دارد.

فرشچی گفت:  منتظر دریافت اخذ مجوز عرضه این واکسن به بازار از سوی سازمان و غذا دارو هستیم. امیدواریم هرچه زودتر این فرایند تکمیل شود. پس از تامین نیاز داخلی در صورت دریافت درخواست‌های خارجی برای صادرات آن هم برنامه ریزی و اقدام می کنیم.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ