کد خبر: ۱۶۶۷۳۵
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۱/۲۱

شرایط ثبت نام عضویت در هیات مدیره ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری استانی اعلام شد
توسط سخنگوی آزادسازی سهام عدالت:

شرایط ثبت نام عضویت در هیات مدیره ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری استانی اعلام شد

سخنگوی آزادسازی سهام عدالت با اعلام شرایط ثبت نام عضویت در هیات مدیره ۳۱ شرکت سرمایه‌گذاری استانی گفت: در هفته های آینده مجمع عادی بطور فوق‌العاده برگزار می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین فهیمی در خصوص انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اعلام کرد: بعد از آنکه در مرحله نخست سهامداران، روش های مستقیم و غیر مستقیم اداره سهام عدالت را انتخاب کردند در مرحله دوم حدود ۱۹ میلیون نفر توانستند معاملات را انجام دهند.

در مرحله سوم شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به لحاظ ساختار سرمایه تجدید و در سامانه‌های بورس و سپرده گذاری مرکزی ثبت شدند. در مرحله چهارم امکان معامله آنها فراهم شد و در نهایت در آخرین روزهای سال ۹۹ توزیع سود بر اساس تعداد سهامی که هر سهامدار در روش مستقیم یا غیر مستقیم داشت، انجام و ۵۰ درصد از سود در حساب مشمولان کارسازی شد.

در حال حاضر ششمین مرحله آزادسازی سهام عدالت درحال انجام است که با برگزاری مجامع الکترونیکی و انتخاب اعضای هیات مدیره، سازماندهی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی این بار به لحاظ مدیریتی صورت می گیرد تا بر اساس هدف مقام معظم رهبری، مدیریت، مالکیت و انتقال دارایی‌ها سهام عدالت به مشمولان سهام عدالت واگذار شود.

در این مرحله حساس باید اعضای هیات مدیره انتخاب شوند تا این شرکت ها از هر نظر مدیریت دارایی ها را برعهده بگیرند. بر این اساس در هفته های آینده مجمع عادی بطور فوق العاده آنها تشکیل می شود و هر کدام از شرکت ها ۵ عضو اصلی و ۲ عضو علی البدل خواهند داشت. بنابراین در مجموع ۱۶۰ عضو هیات مدیره در شرکت های سرمایه گذاری استانی خواهیم داشت تا مدیریت این شرکت را بر عهده بگیرند.

شرایط ثبت نام متقاضیان برای عضویت در هیات مدیره

اولین شرطی که وجود دارد داشتن سابقه تحصیلی با مدرک کارشناسی از یکی از مراکز آموزش عالی است که همراه با سوابق اجرایی موثری در این زمینه باشد. باید رشته تحصیلی مرتبط با مدیریت شرکت سرمایه گذاری باشد که ترجیحاً رشته های مدیریت، مالی، حسابداری، حقوق، اقتصادی یا رشته های مرتبط با اولویت دارند اما افرادی که رشته‌های تحصیلی دیگر غیر از این رشته های مرتبط دارند باید سوابق اجرایی قابل توجهی داشته باشند.

شرط اولیه، اعلام آمادگی متقاضیان ثبت نام در سامانه ستان (Setan.ir) است که بصورت الکترونیکی صورت می گیرد یا اگر افراد تمایل دارند بصورت حضوری از طریق مراجعه به ادارات کل امور اقتصادی استان با تکمیل فرم های مورد نظر ثبت نام را انجام دهند. طبق آخرین مصوبه شورای عالی بورس این امکان فراهم شد که کمیته صلاحیت از یک به ۱۰ کمیته افزایش پیدا کند تا در دوره زمانی کوتاه تر بررسی صلاحیت انجام شود تا کسانی که مدرک کارشناسی مرتبط و سوابق اجرایی دارا هستند حداقل نصاب نمره را کسب کنند. در پایان تعیین صلاحیت ها مشمولان میلیونی سهام عدالت باید از بین نامزدها، اصلح ترین را به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب کنند تا آینده سرمایه گذاری های را در یک مسیر رو به رشد و توسعه ای قرار دهند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ