کد خبر: ۱۶۶۷۴۴
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱/۲۱

سیمان از قیمت گذاری دستوری خارج شد/ تعیین نرخ بر اساس سبد میلگرد در بورس
خبر خوش برای صنعت بورسی:

سیمان از قیمت گذاری دستوری خارج شد/ تعیین نرخ بر اساس سبد میلگرد در بورس

طبق تفاهم شرکت های سیمانی، قیمت این محصول بر اساس سبد میلگرد در بورس کالا با نسبت یک به ۳۰ تعیین و این صنعت از قیمت‌گذاری دستوری خارج شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طبق تفاهم نامه امضا شده بین مدیران عامل شرکت‌های سیمانی، قیمت این محصول یک سی‌ام سبد میلگرد در بورس کالا تعیین و این صنعت از بند قیمت‌گذاری دستوری رها شد.

بنابراین گزارش، مدیران عامل شرکت های سیمانی طی صورتجلسه ای اعلام کردند: به منظور بررسی مشکلات و مسائل صنعت سیمان و ارائه راه حل های مناسب و عملیاتی در جهت برون رفت از وضعیت کنونی و جلوگیری از توقف کارخانجات و بروز تنش‌های کارگری جلسه هم اندیشی با حضور کلیه مدیران عامل شرکت‌های تولیدکننده سیمان و کارشناسان ذیربط ۱۵ فروردین در محل انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشکیل شد.

با توجه به افزایش چشمگیر کلیه عوامل تشکیل دهنده قیمت تمام شده در سال ۹۹ و پیش بینی افزایش هزینه‌ها از جمله حقوق و دستمزد، سوخت مصرفی حمل و نقل، کیسه‌های سیمان و ... در سال ۱۴۰۰ با عنایت به مفاد نامه ۲۶ آذر معاون وزیر و رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان حمایت به معاونت امور معادن و صنایع معدنی و نامه یکم مهر معاونت بازرگانی و دبیر کار گروه تنظیم بازار به مقام عالی وزارت در رابطه با تشریح مشکلات موجود صنعت سیمان و تأیید افزایش ۱۰۰ تا ۷۰۰ درصدی عوامل تشکیل دهنده قیمت تمام شده سیمان توسط معاونین وزارت صنعت، مدیران عامل با توجه به متغیر بودن عوامل تشکیل دهنده قیمت تمام شده سیمان در سال ۱۴۰۰ و به منظور حفظ روند تولید و اشتغال در این صنعت استراتژیک و در جهت متناسب سازی قیمت فروش داخلی با قیمت های صادراتی (مشابه فولاد) و اصلاح فرهنگ مصرف نامتناسب سیمان در موارد غیر مرتبط با سازه‌های ساختمانی (به دلیل ارزانی سیمان نسبت به سایر مصالح ساختمانی) بر شناور کردن قیمت سیمان طبق قیمت سبد میلگرد که در بورس کالا کشف می‌شود به نسبت یک به ۳۰ (نرخ جهانی ۱ به ۷ می‌باشد) موافقت کردند و مقرر شد از ۲۱ فروردین قیمت هر تن سیمان فله تیپ ۲ تحویل درب کارخانه (بدون ارزش افزوده) به مبلغ ۳۶۰ هزار تومان افزایش یابد. قیمت سایر انواع سیمان متناسب با قیمت فوق و هزینه‌های مرتبط با بسته بندی تعیین خواهد شد.

ضمناً مدیران عامل متعهد می‌شوند با تأمین کامل نیاز مناطق تحت پوشش کارخانجات نسبت به رفع کمبود احتمالی سیمان در سایر مناطق که توسط انجمن سیمان اعلام می‌شود بدون وقفه و با هماهنگی دبیر کارگروه منطقه مورد نظر اقدام کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ