کد خبر: ۱۶۶۷۶۰
۹:۲ - ۱۴۰۰/۱/۲۲

رشد ۳۵ و ۶۷درصدی تولیدات ایران خودرو و وعده رونمایی از محصول جدید
مدیرعامل اعلام کرد:

رشد ۳۵ و ۶۷درصدی تولیدات ایران خودرو و وعده رونمایی از محصول جدید

مدیرعامل ایران‌خودرو با اشاره به رشد ۳۵ و ۶۷ درصدی تولید خودروهای سواری و سنگین در سال گذشته از رونمایی کراس اوور جدید در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، فرشاد مقیمی طی نشستی با سرهنگ علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا با اشاره به افزایش ۳۵ و ۶۷ درصدی تولید خودروهای سواری و سنگین در سال گذشته گفت: این رشد تولید با داخلی سازی بیش از ۹۹ درصدی محصولات و کمتر از یک درصد به صورت مونتاژی محقق شده است.

وی افزود: تعداد تولید در سال جاری، ۱۳۰ هزار دستگاه بیش از سال گذشته و حدود ۱۸۰ هزار خودرو از محصولات جدید خواهند بود. همچنین کیفیت محصولات و خدمات به سطح انتظار و شایستگی مردم خواهد رسید.

این مقام مسئول ادامه داد:  طبق برنامه، هر سال محصولی جدید وارد بازار خواهد شد. کراس‌اوور هم در آینده نزدیک رونمایی می شود. طرح های توسعه موتور و قوای محرکه نیز به موازات توسعه محصول در دستور کار قرار دارد.

مقیمی گفت: ایران خودرو توانست در حوزه ارتقای کیفیت محصولات، نخستین خودروی پنج ستاره ایرانی را در سبد محصولات قرار دهد. بخش عمده محصولات دارای چهار ستاره کیفی هستند. سال گذشته با کاهش ۸۰ درصدی، تعداد تعهدات معوق از ۱۱۱ هزار دستگاه در انتهای سال ۹۸ به ۲۱ هزار دستگاه در پایان سال ۹۹ رسیده و تا پایان ماه جاری به کمتر از ۱۰ هزار دستگاه خواهد رسید.

وی افزود: سال گذشته با اجرای طرح های کاهش هزینه، حدود ۲.۲ هزار میلیارد تومان صرفه جویی شد که این روند در سال جاری هم با هدف کاهش بهای تمام شده تولید ادامه خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ