کد خبر: ۱۶۶۷۸۹
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۱/۲۲

روحانی از وضعیت وخیم بورس خبردار شد/ وعده حمایت و عرضه اولیه و دعوت مردم !
همراه با تذکر به سیاسیون :

روحانی از وضعیت وخیم بورس خبردار شد/ وعده حمایت و عرضه اولیه و دعوت مردم !

رئیس جمهور با استماع گزارش تحلیلی از وضعیت وخیم بورس خبردار شد و باز هم با وعده حمایت و ادامه عرضه های اولیه ، مردم را به سرمایه گذاری دعوت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسن روحانی درحالی سال گذشته چندین بار از مردم برای سرمایه گذاری در بورس دعوت کرده بود که بعد از چندماه درباره وضعیت وخیم بورس اظهارنظر کرد و بعد از استماع گزارش تحلیلی از آخرین اوضاع بازار، گفت: سیاست مستمر دولت حمایت از بازار سرمایه بوده و در سال نام گذاری پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید ، سعی دولت مرتفع کردن موانع رشد بازارسرمایه بوده و تلاش خواهد شد همراه با آموزش‌ها و ایجاد تمهیداتی ، مردم را برای ورود به بازارسرمایه تشویق کند.

وی ادامه داد: دولت در راستای چابک‌سازی و اجرای اصل ۴۴ به ویژه هدایت نقدینگی به سوی اشتغال مولد و در مجموع برای مردم‌ محور کردن اقتصاد و شفاف‌سازی اقتصادی،از بازار سرمایه حمایت می‌کند و سهام بنگاه‌ها و مؤسسات دولتی را عرضه کرده و ادامه خواهد داد اما حمایت از بازار سرمایه به معنی هدایت دستوری نیست و دولت به وظیفه ساختارسازی و نظارت عمل می‌کند.

رئیس جمهور افزود:در شرایط جنگ اقتصادی باید همه با حساسیت و مراقبت در زمینه مسایل اقتصادی اظهارنظر کنند. بنابراین فعالان سیاسی نباید اظهار نظر اقتصادی را با اظهارنظر سیاسی یکسان بپندارند.

روحانی گفت: ایجاد فعالیت نهادها و ابزارهای مالی در بازارسرمایه و نقش‌آفرینی کامل و اثربخش آنها مقوله‌ای است که با آگاهی و ارزیابی ، تنظیم و اجرای مؤثر و کامل قوانین و مقررات اجرایی و نظارتی و همچنین ایجاد ساز و کارهای یک بازار کارا می‌تواند مفید باشد.

به گفته وی دولت تدبیر و امید تلاش دارد به پدیده پروژه‌های ناتمام که متأسفانه میراث‌دار آن بوده پایان دهد و دولت آینده را با مشکلات ناشی از آن مواجه نکند.بنابراین همه دستگاه‌ها موظفند پروژه‌های در دست اجرا را در زمان مقرر تمام و بهره‌برداری کنند.
 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ