کد خبر: ۱۶۶۷۹۳
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱/۲۲

پیشنهاد مهم روحانی به رهبر انقلاب درباره لوایح FATF
معاون حقوقی رئیس جمهور اعلام کرد:

پیشنهاد مهم روحانی به رهبر انقلاب درباره لوایح FATF

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره پیشنهاد روحانی به رهبر معظم انقلاب درباره لوایح FATF توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، لعیا جنیدی در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به پیشنهاد مهم حسن روحانی به رهبر معظم انقلاب درباره لوایح FATF به روزنامه ایران گفت: دغدغه اصلی مجمع تشخیص مصلحت نظام این بود که در شرایط تحریمی، اطلاعات فعالیت‌های ایران برای کاهش آثار تحریم ها افشا شود. لذا با تصویب لوایح مخالفت کرده اند. لذا رئیس جمهور تحفظی در ارتباط با کنوانسیون‌های باقی مانده که می‌تواند به صورت اعلامیه تفسیری از سوی ایران مطرح شود، پیشنهاد داده است.

وی افزود: این تحفظ هم از سوی معاونت حقوقی، بررسی و به روحانی پیشنهاد شد. در نتیجه با ارسال نامه‌ای به مقام معظم رهبری پیشنهاد اضافه شدن تحفظ به معاهدات را ارائه کرد. مبنی بر اینکه همه اقداماتی که دولت ایران یا اتباع آن در ارتباط با کاهش آثار تحریم‌های یکجانبه و فرا سرزمینی انجام می‌دهند، مربوط به امنیت ملی، منافع اساسی و مصالح ملی است. لذا به موجب الحاق به این معاهدات هیچ تعهدی که موجب محدودیت یا ممنوعیت این اقدامات شود را نمی پذیرد.

جنیدی ادامه داد: اما به گفته مخالفان FATF ، طبق کنوانسیون وین به هیچ کشوری حق تحفظ داده نمی شود و از آنجایی که روابط بانکی و مالی بین‌المللی بسیار مهم و پیش شرط صادرات موفق، جهش تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید است، تصویب FATF ضرورت دارد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ