کد خبر: ۱۶۶۸۱۳
۹:۶ - ۱۴۰۰/۱/۲۳

مواضع نخست وزیر کره جنوبی و جهانگیری در اولین سفر ۴۴ سال اخیر

مواضع نخست وزیر کره جنوبی و جهانگیری در اولین سفر ۴۴ سال اخیر

در پی اولین سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران آن هم بعد از ۴۴ سال ، وی و معاون اول رئیس‌جمهور درباره مسائل مهم مخصوصا" آزادسازی منابع ۷ میلیارد دلاری رایزنی کردند .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، اسحاق جهانگیری در نشست خبری مشترک با نخست وزیر کره جنوبی که عصر دیروز برگزار شد، ضمن ارزیابی مثبت از پیشینه همکاری تهران سئول در زمینه های مختلف گفت: طی سه سال گذشته به‌دلیل پیروی کره جنوبی از تحریم‌های غیرقانونی آمریکا و اقدام بانک‌های کره‌ای در مسدود کردن بیش از 7 میلیارد دلار منابع ارزی ایران، مناسبات را دچار رکود جدی کرده است

وی افزود: در شرایط کرونایی، دولت ایران از دسترسی به منابع ارزی برای خرید تجهیزات پزشکی، دارو و سایر کالاهای اساسی محروم شده و شرکت‌های کره‌ای حتی از فروش دارو و تجهیزات پزشکی به ایران خودداری کرده اند. امید است در پی سفر نخست وزیر کره و اقدامات جبرانی، روابط بهبود یابد.

این معاون ادامه داد: ایران هم آمادگی دارد در صورت اقدامات مؤثر کره جنوبی برای جبران گذشته کمک کند. با توجه به شکاف ایجادشده بین روابط و انتظار مردم ایران از دولت کره باید در اسرع وقت، منابع مالی ایران آزاد و مشکلات سال‌های اخیر با اقدامات عملی جبران شوند.

بر اساس این گزارش، چانگ سیه کیون هم که اولین سفر نخست وزیر کره جنوبی به ایران را بعد از ۴۴ سال رقم زده ، گفت: مناسبات دوستانه ایران و کره حتی در شرایط بحرانی ادامه داشته اما اکنون با چالش روبرو شده است. لذا پس از احیای برجام، روابط توسعه می یابد و همکاری در زمینه تجارت دارو و تجهیزات پزشکی برای عبور از بحران کرونا تقویت خواهد شد.

وی افزود: سئول تمایل به حل و فصل موضوع مسدودسازی دارایی‌های ایران دارد. طبق توافق همکاری جامع دوجانبه در سال 2016 برای اجرای طرح های مختلف در زمینه‌های ساخت‌وساز و زیرساخت 37 میلیارد دلاری، طرفین به این نتیجه رسیدند، کمیته بازرسی همکاری اقتصادی را تأسیس کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ