کد خبر: ۱۶۶۸۱۶
۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۱/۲۳

سایه دو ریسک سیاسی بر سر بورس و عدم انتظار از نوسان منفی و مثبت
کارشناس بازارسرمایه مطرح کرد:

سایه دو ریسک سیاسی بر سر بورس و عدم انتظار از نوسان منفی و مثبت

کارشناس بازار سرمایه با اعلام سایه دو ریسک سیاسی مربوط به برجام و انتخابات ریاست جمهوری گفت: هر چند احتمالا" خبری از ریزش سنگین بورس نخواهد بود اما نباید منتظر رشد بورس بود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرعلی امیرباقری درباره اوضاع روزهای اخیر بازار سهام که با تشدید نگرانی ها از آینده و ریزش قیمت و تداوم عقب نشینی شاخص همراه شده به ایرنا اعلام کرد: داغ تر شدن بحث مربوط به بازگشت آمریکا به برجام و مذاکرات وین ، فشار فروش سهام را تشدید کرده و  ریسک سیاسی و برجام به مهمترین عامل موثر در کلیت بازار تبدیل شده است.

وی ادامه داد: چرا که بازار به دلیل فشار تورم و با محوریت نرخ ارز رشد کرده بود و دسترسی به منابع ارزی ایران و کاهش ریسک های سیاسی می تواند فشاری را در کلیت بازار ایجاد کند اما ، احتمال ایجاد فشار فروش سنگین و ریزش قوی نیست. از سوی دیگر نباید منتظر رشد بورس بود و رشدها محدود به گروه یا گروه های معدود خواهد بود.

این کارشناس افزود: درحالی چشم انداز سیاسی و تورم انتظاری به دلیل گشایش های سیاسی، قطعا" دستخوش تغییر خواهد شد که انتخابات ریاست جمهوری هم از دیگر ریسک های سیاسی موثر بر بازار سرمایه است که منجر به افزایش رفتار محتاطانه و در نتیجه کاهش حجم و ارزش داد و ستدها می شود.

امیرباقری گفت : علاوه بر این در صورت لغو همه تحریم ها و حذف این ریسک ، بازار ارز در کوتاه مدت با فشار مواجه می شود ولی نباید در انتظار کاهش شدید دلار بود. همچنین به احتمال زیاد، بانک مرکزی، دولت فعلی و آتی به سمت نرخ ارز شناور مدیریت شده سوق پیدا می کنند که به معنای تعدیل نرخ ارز با توجه به شاخص های اقتصادی خواهد بود و از این به بعد اینگونه نیست که نرخ ارز به صورت دستوری پایین نگه داشته شود.

وی گفت: با این همه در کوتاه مدت اثری از رشد سنگین بازارهای سرمایه گذاری نخواهد بود اما در میان مدت، بازارهایی که با جهش زیادی مواجه شدند به پیشواز اصلاح قیمتی خواهند رفت و بازار سرمایه که اصلاح شدید قیمتی داشته و در اصلاح زمانی به سر می برد توان اینکه با کلیت اقتصاد همخوانی داشته و منعکس کننده بخش واقعی اقتصاد  باشد را خواهد داشت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ