کد خبر: ۱۶۶۸۱۷
۹:۳۷ - ۱۴۰۰/۱/۲۳

راهکاری برای کاهش تورم ایران و بررسی وام ۵ میلیارد دلاری
صندوق بین المللی پول اعلام کرد:

راهکاری برای کاهش تورم ایران و بررسی وام ۵ میلیارد دلاری

مدیر بخش خاورمیانه و آسیای مرکزی صندوق بین المللی پول گفت: حل موضوع ارز چند نرخی در ایران نه تنها به رفع تورم کمک می کند بلکه ثبات اقتصاد کلان را بهبود خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جهاد آزور با اشاره به انتظار ثبت رشد مثبت اقتصاد ایران در سال جدید و آینده میلادی به رویترز گفت: برای اینکه اقتصاد ایران روند رو به پیشرفت داشته باشد، آغاز مقابله با برخی از نقاط ضعف موجود حائز اهمیت است. برای پرداختن به مسئله تورم، مهم است موضوع رژیم چند ارزی موجود حل شود و این امر نه تنها به رفع تورم کمک خواهد کرد بلکه بطورکلی ثبات اقتصاد کلان را بهبود خواهد داد.

وی افزود: بهبود فراگیری و اصلاح بخش مالی و شرکت های دولتی و ایجاد فضای بیشتر برای بخش خصوصی که به ایجاد فرصت های شغلی کمک خواهد کرد، باید در اولویت قرار گیرد. ایران سال گذشته از صندوق بین المللی پول وام اضطراری 5 میلیارد دلاری برای مقابله با شیوع کرونا درخواست کرده که این درخواست به منظور کسب اطلاعات لازم برای ارزیابی نیاز به تراز پرداخت و ظرفیت بازپرداخت و پایداری بدهی هنوز در حال بررسی است.

بنابراین گزارش، صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی جهان از رشد یک درصدی رشد اقتصادی ایران در سال 2021 نسبت به سال قبل خبر داد و اعلام کرد: این رقم در سال جاری میلادی به 2.5 درصد خواهد رسید. نرخ تورم ایران در 2021 برابر با 39 درصد و نرخ بیکاری 11.02 درصد برآورده است. این ارقام برای سال 2020 نیز 36.5 و 10.8 درصد عنوان شده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ