کد خبر: ۱۶۶۸۲۶
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱/۲۳

ایردات طرح ساماندهی صنعت خودرو رفع نشد/ بورس کالا همچنان در انتظار پذیرش
در آخرین جلسه مجلس :

ایردات طرح ساماندهی صنعت خودرو رفع نشد/ بورس کالا همچنان در انتظار پذیرش

طرح ساماندهی صنعت خودرو به دلیل وجود چند ایراد برای بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شد تا بورس کالا همچنان در انتظار پذیرش باشد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،  طرح ساماندهی صنعت خودرو برای تامین نظر شورای نگهبان در جلسه دیروز مجلس مورد بررسی قرار گرفت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون صنایع و معادن مجلس ارجاع شد  بورس کالا همچنان در انتظار پذیرش و عرضه محصولات شرکت های ایران خودرو و سایپا باشد .

براساس این گزارش، این رویداد ناشی از وجود ایرداتی مانند عدم طی مراحل قانونی ، عدم نظارت در شرکت‌های خودروساز، سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ، عدم تکلیف مابه‌تفاوت قیمت شورای رقابت و قیمت محصولات در بورس کالا  و نحوه فروش خودرو‌ها از طریق بورس کالا بود.

در این رابطه رحمت‌الله فیروزی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: از محل تبصره ماده ۳ این طرح و به منظور تولید و حمایت خودروهای برقی و هیبریدی مقرر شد از محل عوارض خودروهای پرمصرف ، اقدامات لازم صورت گیرد که با موافقت نمایندگان این حمایت مصوب و ایراد وارده شورای نگهبان به این موضوع مرتفع می‌شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد اصلاحات مربوط به عرضه و تقاضا در بازار خودرو در نظر گرفته شود و ماده ۴ این طرح هم با افزوده شدن بندهایی ، اصلاح می شود. در این میان خریداران محصولات خودرویی در بورس کالا تا ۳ سال، اجازه فروش را ندارند و درصورت اقدام به فروش ، فروشنده باید ۳۰ درصد مالیات پرداخت کند .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ