کد خبر: ۱۶۶۸۴۳
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۱/۲۳

تحلیل سه کارشناس از آسیب رمزارزها و مزایای استفاده در زمان تحریم ها

تحلیل سه کارشناس از آسیب رمزارزها و مزایای استفاده در زمان تحریم ها

سه کارشناس رمز ارزها با اشاره به آسیب های ناشی از ناآگاهی کاربران ایرانی در این زمینه و مزایای استفاده در زمان تحریم ها از منع گسترش دامنه مشکلات با آموزش صحیح دانش آن خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پویا بهمنی کارشناس سرمایه‌گذاری و ارزهای دیجیتال با اشاره به اینکه پس از افت شاخص بورس و زیان سنگین سهامداران، رمز ارزها بویژه بیت کوین جایگزین بازار سرمایه شده به ایرنا گفت: سرمایه‌گذاران بدون توجه به ریزش شاخص بورس و با اکتفا به رشدهای غافلگیرکننده رمز ارزها، سرمایه‌ها را وارد این بازار کردند و به عنوان نخستین گزینه سرمایه‌گذاری جهان در کسب بازدهی از دیگر بازارها سبقت گرفت.

وی افزود: بیت کوین مانند پول‌های رایج، وسیله‌ای برای انتقال ارزش بوده که به مالک، قدرت خرید کالا، سرمایه­‌گذاری و امکان انتقال ارزش به فرد یا افراد دیگر را می‌دهد. هدف از ایجاد رمز ارزها، انتقال و ذخیره امن پول است به طوری که در این شبکه، کنترل واقعی پول در دست دارنده بوده و هیچ وابستگی به بانک ها و سایر نهادهای مالی ندارد.

مزایای استفاده از ارزهای مجازی در زمان تحریم

سامان بیرقی مدیرعامل و بنیانگذار پلتفرم او. ام. پی. فینکس هم با اشاره به نقش مثبت ارزهای دیجیتال در عرصه اقتصاد، درباره آسیب های این بخش گفت: برخی افراد به علت نداشتن آگاهی کافی و نبود دانش رمز ارزها با زیان مالی مواجه شده و هدف سوءاستفاده و کلاهبرداری قرار گرفته اند.

وی افزود: برای جلوگیری از خروج ارز و پیشگیری از زیان مالی کاربران ایرانی، پلتفرم بازار معاملات رمز ارزها با قابلیت ترید آزمایشی دمو راه‌اندازی شد. کاربران ایرانی ابتدا از طریق آموزش های مجازی تعبیه شده در سایت او ام پی فینکس با دانش رمز ارزها آشنا شده و در بازار آزمایشی دمو با سرمایه مجازی خرید و فروش انجام دهند و پس از کسب تجربه با سرمایه حقیقی وارد بازار اصلی معاملات رمز ارزها شده و به رشد بازار ایران هم کمک کنند.

این فعال حوزه رمز ارزها ادامه داد: ایران در شرایط تحریمی دارای حجم گسترده واردات و صادرات است که می‌تواند بخشی از کمبود ارز را از طریق رمز ارز ها جبران کرده و تا حدی تحریم‌ها را دور بزند. در بسیاری از کشورهای اروپایی، آسیایی، آفریقایی و حتی آمریکایی برخی ارزهای مجازی به رسمیت شناخته شده‌ که می‌توان به جای مبادله مستقیم از طریق بانک‌ها با استفاده از آنها  اقدام به پرداخت پول و تأمین کالا کرد.

۲ شیوه تهیه ارزهای مجازی‌

بیرقی عنوان کرد: برای اینکه ایران بتواند از رمز ارزها برای دور زدن تحریم ها و مبادلات بین المللی استفاده کند باید این ارزها را داشته باشد که برای دسترسی به آنها یا باید این ارزها را از خارج خریداری کرده و یا اینکه به تولید آنها در داخل (ماینینگ) اقدام کند. خرید ارزهای دیجیتال از طریق فروشندگان خارجی محدودیت‌هایی دارد و باعث خروج پول و ارز فیزیکی می‌شود اما استخراج در داخل نه تنها از خروج پول جلوگیری می کند بلکه باعث ارزآوری در شرایط سخت تحریمی می‌شود که در این راستا پلتفرم آزمایشی دمو و بازار اصلی پلتفرم او ام پی فینکس پس از یک سال تحقیق و بررسی راه اندازی شد.

برگزاری وبینارهای آموزشی رمز ارزها

به گفته وی، با افزایش دانش و سطح آگاهی در زمینه‌های مهم و تاثیرگذار بازارهای مالی می‌توان حتی بصورت روزانه به سودهای کلانی دست پیدا کرد که در این راستا وبینار ۱۴۰۰ پولساز با ارزهای دیجیتال، ۲۷ فروردین با هدف آموزش دانش رمز ارزها با حضور اساتید بنام ایرانی و خارجی در زمینه‌های بلاک‌چین، بازارهای مالی جهان، هوش مصنوعی و سرمایه‌گذاری‌های هوشمند برگزار می شود که فرصتی استثنایی برای علاقه‌مندان است  تا اطلاعات جامع و روش های کاربردی برای حضور موثر و هوشمند در زمینه ارزهای دیجیتال و بازارهای معاملاتی را کسب کنند. هدف افزایش سطح دانش مردم بوده تا به این آگاهی دست یابند که تمام این رمز ارزها همیشه قابلیت سرمایه گذاری ندارند.

کارآفرینی و ایجاد کیف پول سخت‌افزاری

مسعود جلالیان یکی دیگر از ‌بنیانگذاران این پلتفرم گفت: با راه اندازی این پلتفرم ایرانی، کارآفرینی و اشتغال ایجاد شد. به طوری که در این مجموعه ۸۰ نفره که نیمی مستقیم و نیمی بصورت دورکاری فعالیت می‌کنند و کارگروه کدنویسی و تحقیقی هم شامل ۴۰ نفر می شود. در بحث امنیت مالی کاربران، ولت سرد سخت افزاری تعبیه شده یعنی هر فرد ایرانی می تواند یک ولت شبیه شرکت لجر داشته باشد که مذاکرات اولیه را انجام داده و قرار است در ایران راه اندازی شود.

وی افزود: کیف پول سخت‌افزاری بهترین تعادل بین امنیت بسیار بالا و سهولت استفاده است. وسایلی هستند که اساسا برای کیف پول دیجیتال طراحی شده‌اند. هیچ نرم‌افزاری نمی‌تواند روی آنها نصب شود و در برابر آسیب‌پذیری کامپیوتر و سارقان برخط بسیار ایمن است. چون می‌توانند به نسخه پشتیبان اجازه دهند اگر دستگاه را از دست بدهید، بتوانید پول را بازیابی کنید. برای امنیت مالی کاربران هم طوری برنامه‌ریزی شده که کل دارایی آنان روی کیف پول‌های سرد و خارج از بستر اینترنت نگهداری شود تا مورد کلاهبرداری قرار نگیرند.

جلالیان ادامه داد: پلتفرم آزمایشی دمو برای اولین بار در ایران راه‌اندازی شده که خطر معاملات کاربران بویژه کاربران مبتدی را به صفر می‌رساند. کاربران ابتدا صفر تا صد روش‌های معاملات رمز ارزها را بصورت رایگان آموزش می‌بینند. امید می رود با آموزش های درست و بیشتر، فرهنگ ورود به دنیای رمزارزها برای مردم ایجاد شود تا کمتر شاهد زیان مالی باشند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ