کد خبر: ۱۶۶۸۴۷
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱/۲۳

مناطق آزاد مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شدند
معاون سازمان مالیاتی:

مناطق آزاد مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شدند

معاون سازمان مالیاتی گفت: طبق مصوبه اخیر مجلس، مناطق آزاد تجاری مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمود علیزاده با بیان اینکه طبق مصوبه مجلس، مناطق آزاد تجاری صنعتی مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شدند، گفت: فعالان اقتصادی این مناطق که هر یک از شرایط فراخوان‌های هشت‌گانه موضوع ماده ۱۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده برخوردار هستند باید نسبت به ثبت نام در نظام مالیات بر ارزش افزوده و اجرای سایر مقررات موضوع این قانون از جمله صدور صورتحساب، دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده از خریداران، ارائه اظهارنامه و... اقدام کنند. فعالان اقتصادی در صورت انجام تکالیف قانونی می‌توانند از تسهیلات بهره‌مند شوند.

بر اساس این گزارش، ایران دارای مناطق آزاد تجاری-صنعتی کیش، قشم، چابهار، ارس، انزلی، اروند و ماکو بوده و دولت دوازدهم برنامه‌های ویژه ای برای این مناطق در نظر گرفته که موجب جذب سرمایه گذاری های داخلی و خارجی شده است.

در طول دولت‌های یازدهم و دوازدهم، ۴۵ میلیارد دلار واردات به این مناطق انجام شد و در بخش صادرات این رقم به ۱۳۲ میلیارد دلار رسید که با توجه به رقم ۳۷ میلیارد دلار صادرات به سرزمین اصلی این میزان به ۱۶۹ میلیارد دلار می‌رسد. ۴۰ درصد صادرات متعلق به مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بوده که نیمی از آن متعلق به پتروشیمی است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ