کد خبر: ۱۶۶۸۴۸
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۰/۱/۲۳

هلدینگ ها موظف به تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سهام شدند
رییس سازمان بورس:

هلدینگ ها موظف به تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سهام شدند

رییس سازمان بورس از تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومان توسط هلدینگ ها به منظور انتشار اوراق و تقویت بازار سهام خبر داد که قرار است به تدریج انجام شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی دهقان دهنوی با بیان اینکه بازار سرمایه به عنوان کانال اصلی برای تامین سرمایه گذاری و تولید مطرح است، اظهار داشت: اکنون بیش از ۵۷ میلیون نفر در بازار سرمایه حضور دارند و از همین رو حرکت این بازار برای آنها مهم است و به امری ملی تبدیل شده است. این حرف به معنی نادیده گرفتن روند فعلی بازار نیست و امید می رود با برنامه ریزی ها و اهمیت یافتن بازار، وضعیت در افق بلندمدت بازدهی مطلوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازار از درون توان ارتقا و توسعه دارد، افزود: صندوق های سرمایه گذاری سال گذشته ۲۰۴ هزار میلیارد تومان نقدینگی جذب کردند از این رو می توان گفت بانک و بازارسرمایه در کنار هم کار می کنند و نقشی متقابل در رشد اقتصاد دارند. براین اساس، توسعه فعالیت شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها، عامل اصلی رشد اقتصادی است.

این مقام مسئول ادامه داد: موانع توسعه این شرکت ها تامین مالی بانکی است در حالی که در بازار سرمایه امکانات خوبی وجود دارد. سال ۹۰ در بازار بدهی ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر شده که این رقم در سال گذشته به ۲۰۰ هزار میلیارد تومان رسید و حکایت از رشد ۳۰۰ درصدی این بازار دارد.

دهقان دهنوی با دعوت از شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها برای ورود به فرایند انتشار اوراق عنوان کرد: سازمان بورس در نظر دارد فرایندها را تسهیل کرده و زمان صدور مجوزهای لازم را کوتاه کند. بر این اساس هلدینگ ها به منظور تقویت بازار سهام شدند که از ۴۸ ساعت آینده باید به تدریج حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان تزریق کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ