کد خبر: ۱۶۶۸۴۹
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱/۲۳

درخواست لاریجانی و قالیباف از کره جنوبی برای آزادسازی فوری منابع ارزی ایران
در دیدار نخست وزیر کره مطرح شد:

درخواست لاریجانی و قالیباف از کره جنوبی برای آزادسازی فوری منابع ارزی ایران

مشاور مقام معظم رهبری و رییس مجلس در دیدار نخست وزیر کره جنوبی ضمن امیدواری به آغاز مجدد همکاری های دوجانبه، خواستار آزادسازی فوری منابع ارزی مسدود شده ایران در سئول شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری در دیدار با چانگ سیه کیون ضمن تاکید بر توسعه روابط  دو جانبه در زمینه‌ های گوناگون گفت: منابع ارزی ایران نزد بانک‌های کره جنوبی امانت بوده و هرچه سریعتر باید آزاد شود تا بر مناسبات اثر سوء نگذارد.

محمد باقر قالیباف هم در دیدار با سیه کیون گفت: در شرایط کنونی کره جایگاهی در مناسبات اقتصاد خارجی ایران ندارد چراکه روابط اقتصادی و سیاسی تنزل کرده و ذهنیت ملت ایران نسبت به این کشور منفی است. با توجه به اقدام بانک­ های کره در مسدود کردن منابع ارزی ایران، انتظار می رود راهکار های فوری و عملی برای حل این مشکل ارائه شود اما تاکنون این انتظار برآورده نشده و حتی تجار ایرانی از روال پیش آمده ناخرسند هستند. امید می رود این سفر، آغاز مجدد همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو جانبه در شصتمین سالگرد مناسبات دیپلماتیک باشد.

بر اساس این گزارش، چانگ سیه کیون نیز با تاکید بر ضرورت توسعه روابط دراز مدت تهران سئول در همه زمینه‌ها،  قول داد دولت کره در اسرع وقت راه حلی برای آزادسازی منابع ایران پیدا کند.

وی افزود: در این سفر تعدادی از مسئولان اقتصادی و سیاسی کره جنوبی حضور دارند تا راه حل هایی برای توسعه روابط دو جانبه پیدا کنند. با توجه به جایگاه ایران در مناسبات خارجی کره جنوبی، نهایت تلاش برای فائق آمدن بر مشکلات انجام می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ