کد خبر: ۱۶۶۸۵۰
۱۷:۰ - ۱۴۰۰/۱/۲۳

واکنش آمریکا به حادثه خرابکارانه نطنز: واشنگتن نقشی ندارد

واکنش آمریکا به حادثه خرابکارانه نطنز: واشنگتن نقشی ندارد

مقام ارشد آمریکایی از مشاهده گزارش‌ها درباره حادثه در تاسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد و گفت: واشنگتن در این حادثه خرابکارانه نقشی نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مقام ارشد دولت بایدن با مشاهده گزارش‌ها درباره حادثه در تاسیسات غنی‌سازی نطنز به واشنگتن پست گفت: آمریکا هیچ نقشی در این حادثه و چیزی برای افزودن به گمانه‌زنی‌ها درباره دلایل این اقدام خرابکارانه ندارد.

بر اساس این گزارش،  پیش از این فردریک دال سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به این حادثه گفت: آژانس در ارتباط با این حادثه با مقام‌ات ایران در تماس است.

بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی هم از وقوع حادثه‌ در بخشی از شبکه توزیع برق تأسیسات غنی‌سازی نطنز خبر داد و گفت: خوشبختانه این حادثه صدمات انسانی و آلودگی به دنبال نداشته و علل آن در دست بررسی است.

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی نیز گفت: این اقدام نشان دهنده شکست مخالفان پیشرفت های صنعتی و سیاسی ایران برای جلوگیری از توسعه چشمگیر صنعت هسته ای و مذاکرات موفق برای رفع تحریم ها است. ایران این حرکت مذبوحانه را محکوم و بر ضرورت برخورد جامعه بین المللی و آژانس بین المللی انرژی اتمی با این تروریسم هسته ای تاکید  می کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ