کد خبر: ۱۶۶۸۶۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۲۴

رد ادعای عقب ماندگی ۹ ماهه فعالیت‌های هسته ای ایران و شناسایی سرنخ‌ها
رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد:

رد ادعای عقب ماندگی ۹ ماهه فعالیت‌های هسته ای ایران و شناسایی سرنخ‌ها

رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام شناسایی سرنخ‌های خرابکاری در سایت نطنز ، ادعای عقب ماندگی ۹ ماهه فعالیت‌های هسته ای را رد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی اکبر صالحی درباره حادثه اخیر تاسیسات نظنز گفت: دشمن مدعی شده که فعالیت‌های هسته ای 9 ماه عقب افتاده اما بخش قابل توجهی از خرابکاری‌ها جبران خواهد شد. به طوری که برق اضطراری راه اندازی شده و برق اصلی هم بزودی وصل می شود. علاوه بر این بخش قابل توجهی از سالن مدرن مونتاژ سانتریفیوژ که دفعه قبل از بین رفت ، احیا شده و سالن‌های بسیار پیشرفته‌ به بهره برداری رسیده اند.

وی افزود : غنی سازی در نطنز متوقف نشده و با قوت جلو می‌رود. البته برخی ماشین‌های از مدار خارج شده ، باید بازنگری شود. سیستم‌های امنیتی هم به سرنخ‌هایی رسیده که به موقع اطلاع رسانی می‌ شود .

صالحی با ضمن مخالفت با با این نظر که اقدامات خرابکارانه باید با مذاکرات وین جواب داده شود ، ادامه داد: هر موضوعی جای خود دارد و اقدامات ایذایی دشمن نشان از توفیقات فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای دارد و به عنوان پشتوانه قوی برای مذاکره کنندگان در نظر گرفته می‌شود. دشمن فکر می‌کرد با این اقدام ، پشتوانه تضعیف می‌ شود اما قوی تر شد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ