کد خبر: ۱۶۶۸۸۱
۱۲:۵ - ۱۴۰۰/۱/۲۴

رایزنی وزیر خارجه روسیه با ظریف درباره توافق هسته ای

رایزنی وزیر خارجه روسیه با ظریف درباره توافق هسته ای

وزیر خارجه روسیه به منظور دیدار با مقامات ایرانی با همتای ایرانی درباره وضعیت حساس کنونی درباره توافق هسته‌ای و برخی موضوعات مهم منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تاس، سرگئی لاوروف به منظور دیدار با مقامات ایرانی با حضور در محل وزارت خارجه با محمد جواد ظریف همتای ایرانی دیدار و به گفت‌و‌گو نشست.

براین اساس، اصلی‌ترین موضوع مورد توجه طرفین در این رایزنی‌ها، روند اوضاع کنونی برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران است. علاوه بر این در دستور کار مذاکرات برخی مسائل مهم بین المللی از جمله اوضاع در سوریه، افغانستان، یمن و وضعیت کلی در منطقه خلیج فارس نیز گنجانده شده است. 

بنابراین گزارش، لاوروف در آستانه سفر به تهران گفت: هیچ جایگزین منطقی برای برجام وجود ندارد و همانطور که رئیس جمهوری روسیه بارها اعلام کرده، اجرای کامل تعهدات همه طرفین شرکت کننده در برجام، موثرترین راه برای حفظ این توافقنامه مهم بین المللی است و طرف روسی آمادگی دارد تا به مقامات تهران و واشنگتن برای حل و فصل مشکلات کمک کند. تهدید، باج خواهی و بازی‌های ژئوپلیتیکی از نقطه صفر و تقسیم جهان به برگزیدگان و سایر کشورها، غیرقابل قبول است. 

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ