کد خبر: ۱۶۶۸۸۳
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱/۲۴

دو جریمه عدم ثبت اطلاعات مالکین خانه های خالی: مالیات ۵۰ میلیونی و قطعی برق
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ اعلام کرد:

دو جریمه عدم ثبت اطلاعات مالکین خانه های خالی: مالیات ۵۰ میلیونی و قطعی برق

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ با اشاره به نتیجه بررسی نحوه اجرای سامانه ملی املاک و اسکان ، برخی از جرایم عدم ثبت اطلاعات مالکین خانه های خالی را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی خضریان درباره نتیجه جلسه دیروز درباره بررسی نحوه اجرای سامانه ملی املاک و اسکان به خانه ملت گفت: به دستگاه‌هایی ملزم به همکاری با سامانه ، دو هفته فرصت داده شد تا دلایل کوتاهی در همکاری را ارائه دهند و اطلاعات مردم در سامانه که از پنچ شنبه گذشته برای دو ماه باید ثبت شود ، مورد راستی آزمایی قرار گیرد. 

وی ادامه داد: هر کد ملی باید به یک کدپستی متصل باشد و در صورت عدم ثبت اطلاعات سکونتی افراد در پایان سال مالیاتی فارغ از خالی بودن یا نبودن خانه به‌عنوان خانه خالی شناسایی می‌شود و مالک باید جریمه سنگین مثلا ۵۰ میلیون تومانی برای منزل یک میلیارد تومانی پرداخت کند. همچنین اگر تعداد خانه‌های خالی دستگاه‌ها و سازمان‌ها یا سرپرست خانوار بیش از ۵ واحد باشد عدد مالیاتی ۲ برابر می‌شود و کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر عرضه  خانه‌های خالی خواهد بود.

این نماینده مجلس افزود: علاوه بر این در صورت عدم ثبت اطلاعات کد ملی و کد پستی مالکین ، تعرفه برق با بالاترین پلکان محاسبه و محروم از خدمات دستگاه ها خواهند شد.

به گفته خضریان، طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۲.۵ میلیون خانه خالی در ایران وجود دارد .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ