کد خبر: ۱۶۶۸۸۴
۱۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱/۲۴

واکنش به شکایت مجلس از روحانی / پرونده نماینده سیلی زن و انتقاد از توییت بازان !
سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد :

واکنش به شکایت مجلس از روحانی / پرونده نماینده سیلی زن و انتقاد از توییت بازان !

سخنگوی قوه قضاییه با انتقاد از توییت بازان ، گفت: نمایندگان مجلس می‌توانند از ابزارهای قانونی مانند سوال و تحقیق و تفحص استفاده کنند تا به بهبود اوضاع کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامحسین اسماعیلی طی اولین نشست خبری در سال ۱۴۰۰ با اشاره به عملکرد قوه قضاییه در حوزه حمایت از تولید اظهار داشت: برخی توییت‌ بازان و مسئولین به جای ارائه عملکرد سازمان متبوع، عملکرد قوه قضایی را زیر سوال بردند. برای انجام دادن وظیفه‌ تشکر لازم نیست اما فرافکنی شایسته نیست.

وی افزود: ورود سال قبل پرونده‌های یکتا به واحدهای قضایی، ۵۰ درصد افزایش یافته ولی عملکرد همکاران نیز نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد بیشتر شده و بیش از یک میلیون پرونده رسیدگی شده و حدود ۹۰ درصد از ابلاغ‌ها ، الکترونیکی بوده و  صدور احکام جایگزین حبس نیز ۹۹ درصد نسبت به سال ۹۸ بیشتر شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: در یک سال کرونایی هر روز حداقل ۵۰ هزار نفر از زندانیان در مرخصی بودند و در روزهای اوج کرونا این عدد بالغ بر ۱۰۰ هزار نفر نیز رسیده است. ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر از محکومین مشمول عفو رهبری قرار گرفتند که ۲۲۵ نفر از آنها از محکومین امنیتی و برخی از محکومین اغتشاشات آبان ۹۸ بودند. این آمار در مقایسه با سال ماقبل ۸۰ درصد افزایش داشته است.

اسماعیلی ضمن اعلام انتصاب علی غلامی به عنوان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و محمد مصدق به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری درباره پرونده علی اصغر عنابستانی و درگیری با سرباز راهور ناجا گفت: این پرونده در دادسرا بررسی و منجر به صدور کیفرخواست و پرونده به دادگاه ارجاع شده است.

وی در مورد شکایت نمایندگان مجلس از رئیس جمهور توضیح داد: نمایندگان مجلس می‌توانند از ابزارهای قانونی در اختیار مانند سوال و تحقیق و تفحص استفاده کنند و این اختیارات قانونی می‌تواند به بهبود اوضاع کمک کند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ