کد خبر: ۱۶۶۸۹۰
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱/۲۴

معرفی عوامل موثر و مثبت برای بهبود اوضاع بورس در سال جاری
مدیرعامل گروه توسعه ملی اعلام کرد:

معرفی عوامل موثر و مثبت برای بهبود اوضاع بورس در سال جاری

مدیرعامل "وبانک" یکی از چهار شرکت چند رشته ای با اعلام اینکه بورس با بازدهی بیش از ۱۵۶ درصدی، بهترین بازار سال گذشته بود، عوامل موثر و مثبت سال جاری را بر شمرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیرتقی خان تجریشی درباره اوضاع بازار سهام که امروز بعد از سیر نزولی 11 روز گذشته شاخص با زنده شدن امید به  آینده همراه شد به سنا گفت : انتظار می‌رود در سال جدید با برطرف شدن برخی ابهامات، گشایش‌های سیاسی و اقتصادی منتج به کاهش کاهش ریسک سیستماتیک بازار و توجه بیشتر به متغیرهای بنیادی اقتصاد و شرکت‌ها، شاخص  روندی متعادل و رو به جلو داشته باشد و بورس هم برخلاف سال گذشته از فضای هیجانی به دور باشد.

وی ادامه داد: شاخص بورس در سال قبل با بازدهی بیش از ۱۵۶ درصدی، صدرنشین بین بازارهای مختلف بود. این مهم درحالی رخ داد که طی ۵ ماه اول سال گذشته ، هجوم نقدینگی و افزایش ضریب نفوذ بازار سرمایه باعث جهش شاخص و ورود به کانال ۲ میلیون واحدی شد اما به دلایلی چون قیمت‌گذاری دستوری کالاها، افزایش ریسک های سیستماتیک، نحوه معالات سهام عدالت و ورود افراد بدون آموزش ، روند نزولی از مرداد شروع و موجب پس گرفته شدن بخشی از بازدهی شاخص شد.

این کارشناس افزود: اما برای سال جاری انتظار می رود عواملی مانند پیش‌بینی رشد اقتصادی مثبت توسط نهادهای بین المللی، افزایش درآمدهای نفتی، کاهش تنش‌های سیاسی، کاهش تبعات منفی ناشی از کرونا و انتخابات ریاست جمهوری بر قیمت دلار و روند بازار سرمایه اثرگذار باشد و شاخص بورس را دست خوش تغییر کند. در این میان با توجه به افت مناسب قیمت اغلب سهام بنیادی و با در نظر گرفتن چشم‌انداز میان مدت سرمایه‌گذاری ، موقعیت مناسبی برای تشکیل سبد سهام مناسب از طریق خرید پلکانی فراهم است.

به اعتقاد تقی خان تجریشی این موضوع در مورد شرکت‌های مهم و بزرگ و ارزشمند و حاضر در سهام عدالت نیز صدق می‌کند و سرمایه گذاران با نگهداری این گروه از سهام می‎توانند در میان مدت به بازدهی قابل قبولی دست یابند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ