کد خبر: ۱۶۶۹۰۲
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۲۵

دو پیشنهاد برای تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومانی هلدینگ ها برای خرید سهام
مدیرعامل سرمایه‌گذاری صبا تأمین مطرح کرد:

دو پیشنهاد برای تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومانی هلدینگ ها برای خرید سهام

مدیرعامل سرمایه‌گذاری صبا تأمین ، دو پیشنهاد برای تزریق ۲۴ هزار میلیارد تومانی طرح خرید سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها با پشتوانه انتشار اوراق بدهی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدعلی شیرازی به عنوان یکی از پیشنهاد دهندگان طرح خرید سهام توسط شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ‌ها با پشتوانه انتشار اوراق بدهی با اشاره به دو نکته پیشنهادی در این خصوص به بورسان گفت: می‌توان حدنصابی برای خریداری این اوراق توسط صندوق‌های سرمایه‌ گذاری با درآمد ثابت تعیین کرد که اگر به آن برسند دیگر تعهدی برای خرید سهام نداشته باشند.

وی افزود: مسئولان باید شدیداً نظارت کنند که نقدینگی حاصل از فروش اوراق فقط به خرید سهام خرد در بورس تخصیص پیدا کند. در کل ابزارهای بازار سرمایه بیش از اینکه در خدمت سایر قسمت‌های اقتصاد باشد باید در خدمت بورس باشد.

براساس این گزارش، در پی تصویب سازمان بورس مبنی بر تزریق حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان به بازار سهام توسط شرکت های سرمایه گذاری و هلدینگ ها و با هدف انتشار اوراق برای خرید سهام ، مقرر شده طی ۴۸ ساعت ( تا امروز ) موافقت اصولی برای انجام فرایند برای متقاضیان صادر شود . در این میان اولین درخواست برای انتشار هزار میلیارد تومان اوراق بدهی از سوی شستا ارایه شده است .

همچنین به منظور اطمینان از تخصیص منابع به خرید سهام این ارقام به صورت تدریجی به بازار تزریق و علاوه بر ۲۴ هزار میلیارد تومان، درخواست های جدید از سوی شرکت ها ، پذیرفته می شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ