کد خبر: ۱۶۶۹۳۸
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱/۲۶

همتی به ادعای نوبخت پاسخ داد : ترازنامه بانک مرکزی بدهکار را نشان می دهد

همتی به ادعای نوبخت پاسخ داد : ترازنامه بانک مرکزی بدهکار را نشان می دهد

رئیس کل بانک مرکزی به ادعای رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه بانک مرکزی بزرگترین بدهکار دولت است پاسخ داد و اعلام کرد: با نگاهی به ترازنامه ، بدهکار مشخص می شود .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عبدالناصر همتی در واکنش به ادعای جدید محمد باقر نوبخت مبنی بر اینکه بانک مرکزی در تبدیل ارز به ریال دچار تاخیر بوده و بزرگترین بدهکار دولت است در اینستاگرام اعلام کرد: اخیرا به نقل از رئیس سازمان برنامه و بودجه مطلبی در رسانه ها منتشر شده مبنی بر این که، بانک مرکزی بزرگترین بدهکار دولت است.

۱- پرواضح است که بانک مرکزی هیچگاه به دولت بدهکارنبوده و نخواهد شد. کافی است که نگاهی به ترازنامه بانک مرکزی شود تا بدهکار مشخص گردد.

۲- سال ۹۸ و ۹۹ عامل مسلط در رشد پایه پولی، تبدیل منابع ارزی مسدود وغیرقابل دسترس به ریال بوده است. در حالی که در سال های قبل از آن عامل مسلط ، بدهی بانک ها بود که با تلاش بانک مرکزی در شرایط بسیار سخت مهار شد.

۳- اگر روزی برسد که بانک مرکزی بدهکار دولت باشد به معنای آغاز حکمرانی درست در اقتصاد و مهار و کنترل تورم خواهد بود و به معنای آن است که دولت می تواند نزد بانک مرکزی سپرده گذاری کند.

۴- مقاومت بانک مرکزی در برابر تبدیل منابع ارزی مسدودی به ریال، برای مقابله با رشد بیشتر در پایه پولی ونقدینگی و لذا، جلوگیری از کاهش بیشتر ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ