کد خبر: ۱۶۶۹۴۳
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱/۲۶

نتیجه مذاکرات وین تاثیر بسیاری بر توافق ایران و آژانس دارد
مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی :

نتیجه مذاکرات وین تاثیر بسیاری بر توافق ایران و آژانس دارد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با اعلام اینکه نتیجه مذاکرات وین تاثیر بسیاری بر توافق ایران و آژانس دارد از انجام مذاکرات دوجانبه با ایران در صورت عدم توافق طرفین در نشست وین تا پایان ماه آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رافائل گروسی با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی مذاکرات هسته ای در وین به ان‌اچ‌ک گفت: این روزها، زمان مذاکرات دیپلماتیک است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از نزدیک آن را دنبال می‌کند. نتیجه گفت‌وگوها بر توافق ایران و آژانس در خصوص بازرسی‌ها از تأسیسات هسته‌ای بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی افزود: تهران آژانس را در جریان برنامه غنی‌سازی 60 درصدی قرار داده و بازرسان آژانس در تأسیسات نطنز حضور دارند.

گروسی ادامه داد: در صورت عدم توافق طرفین تا پایان ماه می(اردیبهشت)، آژانس گفت‌وگوهای دوجانبه‌ای با مقامات ایرانی برای یافتن راه‌حل انجام خواهد داد.

بر اساس این گزارش، ایران در 5 اسفند سال گذشته در راستای اجرای قانون مجلس مبنی بر «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد.

نشست حضوری کمیسیون مشترک برجام، ساعت 15 امروز به وقت تهران در محل گرند هتل وین آغاز شد. نمایندگان برخی کشورهای عرب ضد برجام به طور مجزا و در قالب تشکل عربی در وین حاضر شده‌اند و با 1+4 و آمریکا در حال رایزنی برای جلوگیری از پیشبرد گفتگوها هستند.

همچنین طبق اعلام پلیس محلی، عناصر ضد انقلاب در چهار نقطه از این شهر از جمله در مقابل گرند هتل وین محل برگزاری مذاکرات در اعتراض به گفتگوها، تجمع کرده‌اند.

پلیس اتریش حضور را نسبت به هفته قبل تقویت کرده و ترتیبات حفاظتی و امنیتی خاصی به ویژه در برابر هتل محل برگزاری مذاکرات مقرر کرده است.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ