کد خبر: ۱۶۶۹۴۵
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱/۲۷

مواضع ایران درباره تحریم‌های جدید اروپا و اعلام خوش بینی به نتیجه جلسات
معاون سیاسی وزیر خارجه اعلام کرد :

مواضع ایران درباره تحریم‌های جدید اروپا و اعلام خوش بینی به نتیجه جلسات

معاون سیاسی وزیر خارجه با اعلام مواضع درباره تحریم‌های جدید اروپا و درخواست ارائه فهرستی از تحریم ها توسط آمریکا به نتیجه جلسات کمیسیون مشترک برجام امیدوار شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عباس عراقچی با اشاره به اینکه تحریم‌های جدید اروپا، موجب تضعیف مذاکرات هسته‌ای می شود به پرس تی وی گفت: ایران تحریم های حقوق بشری اخیر را به عنوان تحریم های مرتبط با توافق هسته ای در نظر می گیرد. زیرا درست در جریان مذاکرات وین وضع شده و قطعاً به معنای تضعیف مذاکرات کنونی در خصوص برجام است.

وی افزود: این عملکرد اتحادیه اروپا، غیرقابل قبول است. حاضرین جلسه دیروز کمیسیون مشترک برجام، تبادل نظرات بسیار سختی داشتند. با وجود همه اختلافات، منافع مشترکی است که باید روند رو به جلو را تسریع کرد تا در اسرع وقت به نتیجه رسید.

این معاون ادامه داد: همه تحریم ها باید لغو شوند. آمریکا باید توسط اشخاص ثالثی که به دلیل همکاری با ایران تحریم شده اند، فهرستی از تحریم ها تهیه کند. در غیر این صورت پیشرفتی حاصل نمی شود. تهران هم آمادگی دارد، فهرستی درباره اقدامات هسته ای که باید اتخاذ شود، تهیه کند.

عراقچی با اعلام خوش بینی ، گفت: اگرچه تحولات روزهای اخیر ،اثرات منفی داشته و باید به نوعی آن را مدیریت کرد اما مذاکرات هسته ای در مسیر خوبی قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه جلسه دیروز ، بسیار جدی و حتی چالشی بود ، توضیح داد: تحولات بین دو از جمله حادثه نطنز و ... فضا را چالشی کرده بود و بحث‌ها از هر دو طرف ، بسیاری جدی و متاثر از اتفاقات این مدت بود. چرا که نمی توان از حادثه نطنز به سادگی گذشت و انتظار بود که کشورها این رویداد را محکوم کنند .

عراقچی ادامه داد: ایران به دنبال مذاکرات فرسایشی و اتلاف وقت نبوده و آغاز غنی‌سازی ۶۰ درصدی هم در چارچوب حقوق ذیل بند ۲۶ و ۳۶ برجام و با هدف رفع برخی نیازهای کشور در حوزه پزشکی انجام شده است.

براساس این گزارش، نتیجه جلسه دیروز کمیسیون مشترک برجام حکایت از آن دارد که گفت‌وگوهای فنی ، ادامه خواهد یافت و نتایج بررسی های دو گروه کارشناسی برای رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای به کمیسیون مشترک اعلام می‌شود .

همچنین به گفته میخائیل اولیانوف سفیر روسیه در سازمان‌های بین المللی ، فضای کلی مذاکرات مثبت بود و در صورت نیاز ، جلسه دیگری برگزار خواهد شد . دیدارهای غیررسمی در سطوح مختلف هم ادامه خواهد یافت.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ