کد خبر: ۱۶۶۹۴۷
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱/۲۷

رویه جدید فعالیت قانونی رمزارز‌ها در ایران و تاسیس صرافی‌های تخصصی
رئیس کمیسیون اقتصادی خبر داد:

رویه جدید فعالیت قانونی رمزارز‌ها در ایران و تاسیس صرافی‌های تخصصی

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از برنامه ساز و کار‌ جدید فعالیت قانونی رمزارز‌های جهان در ایران خبر داد و گفت: استفاده ار رمزارز‌ها یکی از راه‌های خنثی سازی تحریم‌ها است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدرضا پورابراهیمی درباره تعیین تکلیف وضعیت رمزارز‌ها در ایران گفت:  هفته آینده گزارشی درباره بررسی وضعیت استخراج رمزارز‌های جهان و مبادلات داخلی در صحن علنی ارائه و پس از آن براساس ماده 45 آیین نامه داخلی مجلس به طرحی تبدیل می شود که در آن ساز و کار‌های جدیدی برای فعالیت رمزارز‌ها در نظر گرفته شود.

وی افزود: وزارت صنعت به عنوان متولی صدور مجوز برای فعالیت‌های اقتصادی، وزارت نیرو به عنوان تامین کننده برق مورد نیاز این مجموعه‌ها، وزارت ارتباطات به عنوان فراهم کننده بستر فضای مجازی برای امکان تبادلات و بانک مرکزی به عنوان رابط در تبدیل ارز‌های دیجیتالی از محور‌های اصلی بحث رمزارزها بوده که در طرح مجلس برای هر کدام از این مجموعه‌ها تکالیفی درنظر گرفته خواهد شد.

این نماینده مجلس ادامه داد: این ظرفیت می‌تواند در خدمت اقتصاد ملی بوده و منابع ارزی مورد نیاز را در مقیاس‌های خرد فراهم کند. در شرایط تحریمی یکی از راه‌های خنثی سازی تحریم‌ها از مسیر تخصصی، می‌تواند موضوع رمزارز‌ها باشد. سایر کشورها هم در این زمینه ورود پیدا کرده و برخی ضابطه مندی را به طور کامل پذیرفته اند اما در ایران به دلیل شفاف نبودن مجموعه‌ای از ارکان تصمیم گیری، نیازمند تنظیم قانون هستیم.

پورابراهیمی افزود: قصد است از این قانون برای خلق ثروت استفاده شود تا براساس آن صرافی‌های تخصصی هم در حوزه رمزارز‌ها ایجاد خواهند شد .
استفاده از رمزارز‌های داخلی به جای خارجی می‌تواند تعهدات به مردم را در زمینه این صنعت عملی سازد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ