کد خبر: ۱۶۷۰۱۵
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۱/۲۸

نشانه های اوضاع اسف بار بورس نمایان تر شد / صف فروش بی سابقه و ...

نشانه های اوضاع اسف بار بورس نمایان تر شد / صف فروش بی سابقه و ...

نشانه های اوضاع اسف بار و بی سابقه بازار سهام ، امروز بیش از گذشته نمایان شد و علاوه بر شاخص در رکورد صف فروش ۵۱۶ شرکت و معامله حداقلی ۱۲۷ نماد و قفل اکثر شرکت ها متلبور شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، روزهای اسف بار و توامان با حرص و حرمان و نگرانی سهامداران را پایانی نیست و هیچ نسخه و درمانی هم قادر به بهبود این بیمار چندین ماهه و سکته زده و افتاده بر تخت بیمارستان بی تجهیزات نخواهد بود و باید بخشید عطای این بازار را یا حداقل چشم فرو بست بر پیکر بی خون جسم 54 ساله بورس . 

این جریان ، باور اکثریت فعالان حقیقی و حقوقی بازار در هفته ها و روزهای اخیر شده و حتی گروهی معتقدند دست های عامدانه درحال تداوم روند فرسایشی بورس تا زمان انتخابات ریاست جمهوری هستند و نباید تا آن زمان ، هیچ انتظاری و توقعی از اثر اصلاحات ساختاری بازار سرمایه و وعده های رئیس جمهور و دیگران داشت و اصولا" بهتر است با بی تفاوتی و حفظ سلامت تن و روان ، دور بود از این جنگ کشنده و رها شد تا به وقت بهبود اوضاع .

این رویه ناخوشایند و بی سابقه با وجود همه تلاش های مسئولان سازمان بورس و شنیدن پیشنهادات فعالان و مصوبه های شبانه ( از جمله برنامه تزریق 24 هزار میلیارد تومان از سوی هلدینگ ها و شرکت های سرمایه گذاری از طریق انتشار اورق و برای حمایت از سهام ) همچنان ادامه دارد و امروز هم گوشه دیگر از خرابه های بازار به نمایش گذاشته شد.

براساس این گزارش، اولین نشانه بارز ، عقب نشینی بیش از 9600 واحد از ارقام شاخص و ثبت عدد 1.2 میلیون واحدی و ناشی از اثر منفی شرکت های بزرگی چون فولاد مبارکه ، ملی مس ، شستا ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس ، چادرملو و... بود تا برای سیزدهمین روز کاری سال ، دماسنج بازار با افت سپری شود.

دومین نشانه اوضاع بسیار بد بازار سهام در ارزش ناچیز و حدود 2.5 هزار میلیارد تومانی بورس و فرابورس متلبور شد که در مقایسه با معاملات 20 تا 30 هزار میلیارد تومانی 5 ماه سال قبل و حتی ماه های ریزش شاخص ، عدد کمی است . 

اما سومین نشانه که نمایش دهنده بخشی کوچک از واقعیت های آزار دهنده بورس در ماه های اخیر بوده ، مربوط است به تشکیل صف فروش در 516 نماد بورسی و فرابورسی و ازیاد تعداد سهام بدون معامله یا کمتر از حجم مبنا . علاوه بر این ، معامله کمتر از 5 میلیون تومانی در حدود 127 نماد این نشانه از روزهای سیاه را بهتر و بیشتر به نمایش گذاشت .

با این اوصاف در شرایطی تنور بازار رمز ارزها حسابی گرم شده و بسیاری از سهامداران خسته و رنجیده راهی این بازار شده اند که خواسته و ناخواسته باید این واقعیت تلخ را پذیرش کرد که تا زمان عزم جدی دولت و نظام در حمایت عملی از بورس و برگشت اعتماد از دسته رفته ، اوضاع بازار سرمایه همین خواهد بود مگر اینکه عامل یا عوامل غیر پیش بینی به مدد این سرزمین زمانی سبز اما ویرانه فعلی برسد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» حسن | ساعت ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱/۲۸
0
0
پاسخ
نوسان متقارن منفی ۲ و مثبت ۶ به۳ منفی و۳ مثبت شود مشکل این است
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ