کد خبر: ۱۶۷۱۲۳
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۳۱

اوراق گام سومین بانک بزرگ بورسی برای اولین بار معامله شد

اوراق گام سومین بانک بزرگ بورسی برای اولین بار معامله شد

اوراق گواهی اعتبار مولد منتشره توسط بانک صادرات برای اولین بار در بورس تهران مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، نگار نظری مدیریت ابزارهای نوین مالی از معامله اوراق گواهی اعتبار مولد (گام) منتشره توسط بانک صادرات برای اولین بار در بورس تهران از دیروز در نماد "اگ000419" خبر داد و گفت: اوراق گام با هدف تسهیل مبادلات مالی بین طرفین معاملات طراحی شده و ساختاری مشابه اسناد خزانه دارد با این تفاوت که در اسناد خزانه، ناشر اوراق دولت بوده و در اوراق گام، ناشر بانک‌های تجاری هستند.

وی افزود: در ساز و کار اوراق گام بنگاه خریدار کالا یا خدمات (بنگاه متعهد) به جای پرداخت وجه به فروشنده (بنگاه متقاضی)، تقاضای صدور اوراق گام را به یکی از بانک های تجاری (دارای مجوز انتشار اوراق گام از سوی بانک مرکزی) ارائه کرده و پس از تایید درخواست توسط بانک، بنگاه متقاضی را جهت استفاده از اوراق گام از طریق سامانه به بانک معرفی می کند.

نظری ادامه داد: بانک نیز این اوراق را به عنوان وجه خرید به بنگاه متقاضی تخصیص می‌دهد. بنگاه متقاضی می‌تواند اوراق گام را تا سررسید نگهداری کرده و ارزش اسمی آن را دریافت کند و یا این اوراق را در بازار سرمایه با تنزیل قیمت به فروش برساند. پرداخت اصل مبلغ اوراق در سررسید توسط سپرده‌گذاری انجام شده و بانک منتشر کننده اوراق و بنگاه متعهد به شکل تضامنی پرداخت اصل و تسویه اوراق را ضمانت می‌کنند.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ