کد خبر: ۱۶۷۱۲۷
۰:۰ - ۱۴۰۰/۱/۳۱

ادامه مذاکرات وین در امروز و آخرین مواضع ایران و آمریکا + یک احتمال مثبت

ادامه مذاکرات وین در امروز و آخرین مواضع ایران و آمریکا + یک احتمال مثبت

اتحادیه اروپا از برگزاری جلسه امروز کمیسیون مشترک برجام و بازگشت واشنگتن خبر داد و مقام وزارت خارجه آمریکا هم پیش بینی احتمال حصول توافق در این هفته را اعلام کرد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای از تشکیل جلسه دیگر کمیسیون مشترک برجام در امروز سه شنبه خبر داد که با دو موضوع بازگشت آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای تعهدات در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزارتخانه‌های خارجه ایران و کشورهای ۱+۴ در وین (ساعت 10 به وقت اروپای مرکزی ) برگزار می‌شود.

در این میان، یک مقام وزارت خارجه آمریکا به سی‌ان‌ان اعلام کرد: مذاکرات وین با وجود غیرمستقیم بودن ، کامل و متفکرانه پیش می‌‌رود و پیش‌بینی می‌ شود در این هفته به نقطه‌ای برسد که نمایندگان حاضر در وین برای مشاوره به پایتخت‌ها بروند.

انریکه مورا معاون رییس سیاست خارجی اروپا نیز در توییتر اعلام کرد: در این مذاکرات فشرده ، پیشرفت‌هایی حاصل شده که به هیچ وجه ساده نبود و باید جزییات نهایی شوند.  مسئله مهم و کلیدی ، تعهد همه طرف‌ها برای دستیابی به هدف مشترک بود که نشان داده اند و آمریکا درحال پیوستن دوباره به برجام و اجرای کامل است.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی هم در توییتر اعلام کرد: جمع بندی نتایج دو هفته مذاکرات با رضایت همراه بود و وارد مرحله تهیه پیش‌نویس شده اما هنوز با راه حل‌های عملی ، فاصله بسیاری دارد. با این حال ، توافق درباره گام‌های مشخص برای دست‌یابی به احیای برجام محقق شده است .

 عباس عراقچی نیز گزارش‌‌ برخی رسانه‌ها مبنی بر توافق موقت را تکذیب و اعلام کرد: ایران تنها در خصوص گام نهایی لغو تحریم‌ها گفت‌وگو می‌کند و شایعاتی مانند طرح‌های گام به گام یا توافق موقت، بی‌پایه و اساس است. همچنین به هیچ وجه اجازه فرسایشی شدن مذاکرات داده نخواهد شد ولی برای رسیدن به نتیجه هم تعجیلی د کار نیست .

وی ادامه داد: هر تصمیم در خصوص روند و نتایج گفت‌وگوها در تهران گرفته خواهد شد و گزارش گروه مذاکره‌کننده به طور مستمر به مقامات عالی رتبه ارائه می شود .

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ